Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 22 juli 2008

Nämnde husbygget i förra inlägget och har dessutom fått en del frågor på hur det går! Eftersom det ännu inte händer så mycket så har det inte varit mycket att skriva om men en liten uppdatering kanske jag kan ge iallafall!


För alla som undrar så ska vi bygga hus ute på landet Magnus och jag! Vi har varit runt bland husföretagen och även anlitat en egen arkitekt som ritat ett hus åt oss. Vi har även bestämt oss för plats samt stakat ut vart huset ska ligga på den!


Tomten ligger mitt i Vide by (utanför Lessebo) och är ca 8 -9 000 kvm. Den sluttar lite från Nordöst neråt sydväst.


Vi har kommit så långt att vi sökt och beviljats bygglov! Bygglovet har nu i veckan vunnit laga kraft (om man får tro kommunen i alla fall J ) I fredags var Magnus och Svenne ute och mätte ut mer exakt vart garaget skall ligga samt höjdbestämde det. Så där någonstans är vi. Tanken är att Garaget skall byggas först.. Det ska nämligen även bli Magnus kontor (han är ju egenföretagare) och därför innehålla två små rum och ett allrum på övervåningen. Detta kan sedan lånas ut till de som ska bygga huset.. eller om vi inte kan bo kvar i prästgården (kommer det en präst måste vi flytta..) så kan vi bo där tillfälligt medan huset byggs färdigt.


Vi förhandlar just nu om priser med snickare mm för att kunna påbörja bygget.


Så är läget.. uppdateringar kommer väl att följa när något händer på platsen..





Nu har vi haft övernattningsgäster två kvällar i rad! Jättetrevligt MEN när det är folk man inte träffar alltför ofta så är en kväll för lite att stanna! Då måste man ju sitta uppe sååå länge och prata om allt mellan himel och jord och ska man sedan upp 05.20 dagen efter är man rätt mör!


Ikväll ska jag försöka krypa ner i sängen redan vid 9 eller så.. behöver få sova!


Som sagt gäster i flera dagar! Så trevligt och mysigt! Hoppas de har trivts hos oss också! :-) Igår var Ulrika här och hon matade barnen medan jag lagade mat åt di vuxne ;-) Magnus fick sticka en extravända till affären då jag trots nedskriven lista inte kunde komma ihåg att köpa de få saker vi glömt skriva på listan! Jag har ta mig tusan INGET minne!!!! :-(


När barnen fått mat och vi vuxna stoppat i oss en liten förrätt lämnade vi stackars Ulrika åt sitt öde en kvart eller så och gick och nattade barnen. (det är enklare och går mycket fortare om man är två) Amanda somnade som en stock! och när hon somnat gick jag ner och gjorde färdigt maten medan Magnus fick läsa lite saga mm för Emelia innan hon också somnade precis lagom till maten var färdig!


Sedan kunde di vuxne sitta i lugn och ro... (eller ja nästan iallafall.. Magnus fick upp någon vända till till barnen som vaknade till någon gång) med god mat och gott vin!


Efter maten gick Ulrika och jag backarundan (och för säkerhets skull gick vi även byggarerundan) för att kika lite på tomten och omgivningarna kring det blivande huset.


Hon tyckte vi valt fel plats för huset!! ;-) Ja det kan man tycka! Jag hade ju eg en annan favorit och den tyckte Ulrika var bättre men bäst, enligt henne, var ängen i Kallanäs som jag försökte övertyga Martin och Nettan att de skulle bygga på!! ;-)


När vi kom hem hade Magnus gjort efterätt! Mums..


Vi kom i säng aldeles för sent (fast det var det värt). Blir nog lite segt i eftermiddag! :-)


Nåja en och en halv vecka till "semseter"!


Hann faktiskt träna en kort vända imorse också! Lite slalom.. som vanligt och fem kontaktfältsrundor (hopp, sväng tunnel, hopp däck sväng, hopp, sväng balans!) Med fem fullträff ;-) Känns toppen! En av rundorna sprang jag på lite mer när hon tog kf.. fungerade bra! Sedan tog jag det lungt någon vända efter..


Lilla duktiga pärlan!





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards