Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 4 juli 2008

Idag bär det av till Bjuv!


Emelia och jag ska åka neråt skåne idag! Emelia ska spendera dagarna hos sin bästa kompis Emmy och de ska leka bada och mysa hela helgen! Själv ska jag åka till Bjuv och där ska det tävlas..


Agility och Lydnad (tyvärr..) Det sista får jag nog se som en träningstävling och koll på vad vi behöver träna på (ALLT förstås men ändå..) Skadar inte att genomföra tävlingen nu när jag anmält men förväntningarna får hållas låga!


Visste ni att jag har världens snällaste man?


Om ni inte redan visste det så tänkte jag bara tala om det här så att ni inte får för er att jag inte tycker det bara för att det inte står så här! För så är det nämligen! Världens snällaste!! Min man!! :-)


inte nog med att han står ut med mig (det är inte alltid lätt kan jag säga!) han ställer dessutom upp för mig så att jag kan åka och tävla helg efter helg! (Nu blir det dock lite paus efter bjuv..)


Igår hittade jag inte de byxor jag tänkt ha med till tävlingen.. efter mycket letande hittade jag dem i botten av tvättkorgen.. oups lite dåligt med tvättandet i veckan.. (åtminstone från min sida.. Magnus har tvättat massor.. men då prioriterat lakan och handdukar!)


Min underbara man går då ner och slänger in byxorna i tvätten åt mig! :-) Jag påpekar då att de knappast hinner torka innan jag sticker på morgonen och då menar han att det inte är något problem eftersom han tänker packa ner dem åt mig när de torkat och sedan även packa in allt i bilen och med hund och barn köra in till stan lagom till jag behöver åka!!! Allt för att jag ska slippa köra hem och tillbaka innan jag kan fortsätta ner till skåne!! (Det sparar en timma i restid plus säkert minst en halvtimma hemma med pckningoch pussande innan Amanda släpper iväg mig!


Vilken make jag har!!! Som han ställer upp för mig!

Nu kan jag jobba till tre och sedan sticka direkt! (pussa hejdå på Magnus tar fem minuter men eftersom barnen sover i bilen tar övriga avskedet ingen tid ;-) )Framme i skåne ca 18.. Annars hade jag kl tre fått sätta mig i bilen, köra hem, packa det sista, släppa ut hunden för kissande, krama och pussa Amanda hejdå, kissa Emelia,trösta Amanda som blev ledsen då jag satte ner henne för att åka,  jaga Emelia från sandlådan till bilen, trösta Amanda som blev ledsen då jag satte ner henne för att åka igen, krama och pussa Amanda hejdå, Karma och pussa Magnus hejdå, Krama Amanda igen, köra till Växjö igen för att kanske vid 17 tiden komma iväg neråt skåne!framme ca 20..


TACK Magnus för att du ställer upp för mig!!

Älskar dig!! :-)





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards