Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 24 juli 2008

HAr haft lite gäster här ikväll och efter två glas vin kände jag mig lite småkaxig och berättade om hur mycket snabbare Ting tog balansen jämfört med Icka..


De blev nyfikna och ville gärna se.. så upp till bevs! Icka först.. prydliga stopp utan att hon fick stå alltför länge två varv.. De tyckte hon var duktig!


Sedan bytte jag hund.. Ting snodde runt och ville helst gå till Icka och leka! Typiskt nog.. men efter en tund kom hon iallafall.. Jag släppte iväg henne på "banan" och hon satte av i högsta fart! ett skutt långt uppe på balansen med landning med en tass allra längst ut på kontaktfältet.. hmm godkännt men ändå inte riktigt som jag ville.. såg ni frågade jag? Såg ni att hon landade med en tass allra längst ner?


Svaret jag fick var .. hur skulle man kunna hinna se det det gick ju så ruggit fort!' Vi körde på två varv till och ny fick hon klockrena träffar med minst r´tre tassar på kf innan hon drog vidare och publiken var övertygad! Hon var absolut snabbare än Icka! Inte illa för den lilla räkan!


Efteråt sa Magnus till mig att jag nog inte behöver oroa mig! Hon är snabb sa han! både på banan och på balansen.. Min far ansåg att hon ar färdig att tävlas! :-) Jag upplyste honom om att det var lite till hon behövde kunna än en specifik bana som hon tränat på i någon vecka nu oc som dessutom inte innheöll alla hindertyperna :.-)


Kul var det iallafall! Ting skötte sig trots publik! :-)

Lillan fick ett kort pass i morse! Först körde vi vår bermuda slalom! och vid två tillfällen tog hon hela varvet helt rätt (med belöning mellan varje!) Därefter gick jag ner och bara för sakens skull testade tolv pinnar i riktig slalom! Första försöket tog hon tre pinnar hoppade över två portar och tog sedan resterande pinnar. Andra försöket hoppade hon en port vid två tillfällen men vid tredje försöket satte hon alla tolv pinnarna! :-) Så kul det var att se att polletten börjar falla riktigt på plats! Som avslutning körde vi "banan" med balansen fyra varv med fyra fullträff och till sist två vippor ..


Det blev en härlig låång runda igår! Magnus sa att han trodde vi gått närmare milen :-) Jätteskönt! Barnen somnade ganska fort i vagnarna och Vi började med backarundan och valde sedan att fortsätta en bit längs Vedamålavägen..


Det enda som är trist med det är att den inte går runt utan man blir tvungen att vända efter ett tag. Vi gick en bra bit och sedan frågade jag Magnus om det var säkert att man inte kom runt om man vek av på någon av sidovägarna. Han visste inte säkert så vi bestämde oss för att prova..


Vi gick en bra bit in på en skogsväg, såg några sidovägar som ledde åt ett håll där vi visste att det fanns en annan skogsväg ut igen. Vi valde dock att fortsätta en bit till för att se vart vår väg ledde.. Efter ett tag kändes det dock som om den inte skulle leda någonvart alls (det var iallafall vad Magnus trodde) så vi beslöt att gå tillbaka och ta en av sidovägarna..


Till att börja med var sidovägen rätt ok att ta sig fram på men allteftersom vi kom längre från skogsvägen blev den sämmre och sämmre.. till slut gick den bara att ana sig till längre fram. Då hade vi dock kommit så långt att det inte var kul att vända så vi bestämde oss för att försöka snedda över de fd. åkrar som låg framför oss och mellan oss och den väg vi visste skulle finnas längre fram.


Sagt och gjort vi vände vagnarna 90 grader och knatade ut i markerna.. När vi tagit oss över den första fd. åkern hade vi en hög stenmur framför oss! Magnus lämnade då mig med vagnarna och gick för att leta hål i stenmuren liksom genom nästa stenmur för att vi skulle kunna fortsätta!


Några hål hittade han inte så det var bara att bita i det sura och vända.. :-(


Det blev en lång prommenad men hundarna var nöjda! och vi med för det var ju så skönt väder!


Tyvärr vaknade Amanda på vägen hem och hade sedan svårt att somna om så vi fick sitta hos henne en bra stund för att hon skulle somna om!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards