Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2015

Ulricehamn och Melina!

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 12 oktober 2015 06:15

I helgen var det tävling för ulricehamns BK uppe i Tångahallen Vårgårda. Upplägget var suveränt för oss som tävlar klass 3! Vi kunde åka vid 07:30 och ändå ha god tid på oss upp och färdigtävlande var vi vid 16:30 ungefär. Fint väder var det också. Fina möjligheter att rasta hunden runt hallen fanns det! Ett toppenställe.. liiite långt hemmifrån bara..


Först ut var hopp 3 medium för mig. Banan var rusiktigt oinspirerande! Trång och jäklig (förlåt Tommy.. Det fanns säkert många som gillade den) Jag kände inte att jag kunde få till flytet riktigt hur jag än försökte och bestämde mig till sist för att ta en längre väg för hunden så att jag själv skulle hinna dit jag behövde för att lösa de trånga trånga passager som kom därefter. En bra plan hade jag även om den kändes tråkig med fyra framförbyten på fyra hinder direkt efter varandra!!! Såg ingen annan lösning helt enkelt.. (jodå det gick att peta runt på andra hållet men det var svårare med en snabb hund att hinna och dessutom öppnade det vägen till disk på fel hinder vilket var en risk jag inte ville ta). Trolla och jag tog oss runt banan med 0 fel! Det var superskönt att känna att jag höll ihop och att Trolla lyssnade fint hela vägen. Det blev trångt i mitten och vid ett tillfälle kändes det som att Trolla stog still mer eller mindre. En sväng blev lite onödigt stor också men i övrigt var det ett bra lopp och avslutningen var fantastisk! Det räckte hela vägen till VINST! och därmed också till Cert och CHAMPIONAT! Den lilla svarta tre år och en månad gamal har helt plötsligt gått och blivit champion!!! Hur stort som helst!!! Mamma Ting har fortfarande bara ett endaste litet cert..


https://www.youtube.com/watch?v=MFNKCqSZq4I


Nästa start var Ag 3 large. Den banan gillade jag mycket bättre. Mer utrymme att springa på men ska jag vara ärlig så med Ting så passar nog hoppen bättre då det är svårt att konkurrera med de bästa på bara tid med henne. Det behöver vara svårt och finnas gott om diskmöjligheter för att hon ska kunna plocka pinnar. Ting gjorde mycket bra MEN gick ur slalom!! GRRRR hatar när hon gör det! Nu var det länge sedan som hon höll på men jag får krupp så fort vi kommer dit igen.. Resten av loppet var fint men eftersom hon rev ett hinder grovt också så valde jag att ta tillbaka henne på balansen när hon inte stoppade som jag ville (hon tog KF men stod inte 2020)



Sedan var det Trollas tur på samma banan. Det var ett häftigt lopp att springa med henen! Banan satt så fint och känslan var underbar!! En ruggit bra tid i mål men tyvärr ett rivet hinder. Kan dock leva länge på känslan! Fem fel och bästa tid räckte inte till pinne!


https://www.youtube.com/watch?v=EbkpUIsGLik



Ting i hoppklass var sist ut och tyvärr var det samma elände igen! Hon gick ur slalom GRRRRR :-( sur på henne faktiskt. En rivning hade hon också men det kan jag ta. Petra påpekade dock för mig efteråt att det faktiskt var "bara" slalomen som ställt till det i bägge loppen. I övrigt gick hon bra (med någon rivning då). Tråkigt att slalomskiten ställer till det så. Jag tappar all glädje i att springa med henne när hon strular där.



På söndagen fyllde finaste Melina 6 år! Herregud vad tiden rusar iväg! Goa underbara ilska bestämda gosiga söta mysiga lilla tjej! Vad jag älskar dig!



Jag och Magnus hade köpt lite presenter från familjen men det dög inte riktigt för mina stora flickor! De planerade ihop sig med mormor som hämtade dem tidigt i fredags och därefter tog de med sig veckopengen och åkte och köpte egna presenter. Sedan hade de även ägnat massor av tid till att sätta ihop målarböcker där de ritat fina skisser som Melina sedan kunde färglägga! och så hade de fixat hemmagjorda pysselböcker och gav bort egna klistermärken till det! Emelia hade dessutom gjort en tvål själv till Melina! Saga hade pärlat långa halsband till syster. Underbara systrar och så mycket kärlek det var i alla de presenterna!!! Jag mår så bra när jag ser hur de tar hand om och är givmilda mot varandra!!



Födelsedagen blev bra med frukost på sängen (ja alltså vi fick ju be Melina gå och lägga sig igen då hon var den som vakande först av alla..) och sedan fix inför kalaset och sedan kalas. Tack vare att några gäster palnerat tokigt så blev det dubbla kalas då de dök upp när övriga gäster troppade av. Mat fanns det gott om så det blev en upprepning av kalaset på kvällen med samma mat som tidigare på dagen. Jag tror inte Melina tyckte det gjorde något med dubbelkalas :-D Man var rätt trött och mör när man stupade i säng på kvällen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Skapa flashcards