Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

appropå hus och byggandet av sådana!

Nämnde husbygget i förra inlägget och har dessutom fått en del frågor på hur det går! Eftersom det ännu inte händer så mycket så har det inte varit mycket att skriva om men en liten uppdatering kanske jag kan ge iallafall!


För alla som undrar så ska vi bygga hus ute på landet Magnus och jag! Vi har varit runt bland husföretagen och även anlitat en egen arkitekt som ritat ett hus åt oss. Vi har även bestämt oss för plats samt stakat ut vart huset ska ligga på den!


Tomten ligger mitt i Vide by (utanför Lessebo) och är ca 8 -9 000 kvm. Den sluttar lite från Nordöst neråt sydväst.


Vi har kommit så långt att vi sökt och beviljats bygglov! Bygglovet har nu i veckan vunnit laga kraft (om man får tro kommunen i alla fall J ) I fredags var Magnus och Svenne ute och mätte ut mer exakt vart garaget skall ligga samt höjdbestämde det. Så där någonstans är vi. Tanken är att Garaget skall byggas först.. Det ska nämligen även bli Magnus kontor (han är ju egenföretagare) och därför innehålla två små rum och ett allrum på övervåningen. Detta kan sedan lånas ut till de som ska bygga huset.. eller om vi inte kan bo kvar i prästgården (kommer det en präst måste vi flytta..) så kan vi bo där tillfälligt medan huset byggs färdigt.


Vi förhandlar just nu om priser med snickare mm för att kunna påbörja bygget.


Så är läget.. uppdateringar kommer väl att följa när något händer på platsen..





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards