Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg under december 2013

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 29 december 2013 21:15

Foto



Insåg att jag inte skrivit här på länge nu! Märkligt att det ska vara så svårt att hinna med! ;-)


Tiden springer ifrån mig allt som ofatst och utöver vardagen med jobb, barn och deras aktiviteter har jag även under hösten hunnit med att gå kurs själv för Bästa Kristina Myrefält. Hon har hjälpt mig hitta övningar som visade mig Trollas och mina svaga sidor och hjälpt oss utveckla dem så att jag kanske såsmåningom kan börja ta mig runt banor på riktigt! ;-)


När kursen tog slut startade jag (trots att jag hela tiden sagt att jag aldrig mer skulle ge mig på det) projekt running contacts med Trolla. Superkul träning när det går bra och otroligt frustrerande när det inte går lika bra! Just nu är jag inne i en depp då jag betvivlar min förmåga att riktigt kunna se om hon springer eller hoppar i den höga fart hon håller över balansen! Om man inte ser rätt belönar man fel beteenden eller belönar inte rätt beteenden :-/ KNEPIGT...

Ett av de första passen:

http://www.youtube.com/watch?v=e-FdcLyJSRM&feature=youtu.be

Den 22 dec:

http://www.youtube.com/watch?v=eGvkfS_1Hnw&feature=youtu.be


Just nu sliter jag med problemlösning. hade behövt säkna min balans men den är inte konstruerad för att höja och sänka och då jag inte känner någon som svetsar har jag inte lyckats klura ut en lösning..


Min balans är från Allasporter och upphägningen är  att överdelen hakas på nederdelen såsom ni ser på bilden. Jag skulle behöva får en ny nederdel som liksom bara är hakdelen utan ben svetsad för då kunde jag sedan höja och sänka efter tycke och smak.

Någon som känner någon som svetsar? Jag kan betala för att få en sådan gjord!!!! :-D


    


Slalomen är också ett dillemma. Jag blir frustrerad över att framstegen vi gör är för små. Tålamod är inte min starka sida....


Just nu har vi långt jullov (med undantag för imorgon då jag jobbar en dag) och det är skönt att sova länge, och bara vara. Tyvärr har vi varit jättesjuka en lång period nu och barnen har haft både kräksjuka, feber och hosta en längre period nu. Typiskt när man vill vara ledig. Mycket oro har det varit över hög feber (40 grader) i över en vecka och att barnen inte fått i sig varken mat eller vätska. Saga tvångsmatade vi med vätska i flera dagar innan det nu (peppar, peppar) verkar ha vänt och hon faktiskt äter själv! Många samtal till 1177 och barnakuten blev det. Dels ville vi ha råd och stöd dels ville de hålla koll på läget om inte på plats så åtminstone per telefon. En tur åkte vi in också för en extra koll. Det enda felet som hittades då var öroninflammation som inte behandlades och i övrigt fler förmaningar om att få i dem vätska och socker.


Julen var något avslagen men blev ändå rätt mysig. De barnen som orkade (alla utom Saga) öppnade paket och myste med oss medan Saga satt i knät och sov i feberdimma hela tiden...


Vi hoppas nu inledningen av 2014 blir friskare än slutet 2013! Med lite tur är vi då friska och kan njuta av kvarvarande semesterdagarna :-D


Gott nytt alla därute!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards