Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 2 juli 2008

Vilken underbar bild detta är fast som mamma hade jag inte velat att det var mitt barn!!!



Igår firade vi Farmor som fyllde  år :-) Vi mumsade på smörgåstårta och efter det banantårta! :-) Vi kom hem vid niotiden och Magnus droppade mig hos Grannarna (de som har fåren...) Jag pratade en stund med dem och de var jättetrevliga! Det verkade mycket possitiva till att låta oss komma och valla lite. Verkade som om de tänkt länge skilja av fem tackor för att träna själva också. De ville dock ha någon vecka på sig att fixa hage och avskiljningen men sen skulle de höra av sig! Längtar redan. Vi pratade om hagen närmast oss fast på andra sidan vägen.. Gångavstånd till får att valla på??!! Kan det bli bättre? :-)


När jag kom hem sövde vi barnen och båda somnade fort och sov sedan HELA natten själva i deras rum! Magnus och jag knoppade i vår dubbelsäng! själva utan barn! Wow! :-) En gång var Magnus uppe inatt då Emelia vaknat men det var allt! Super!!!!!


Magnus ben är redan mycket bättre! Han kan nu gå lite försiktigt på det. Gissa om han hade tur!!!


Har tränat lite lydnad med Icka de senaste dagarna. De moment man kan träna utan redskap. Hon skötte sig över förväntan även om det där lilla extra fattas.. men det känns som det kvittar med det lilla extra! vi ska ju inte till SM :-)


Tingeling fick ett pass agility imorse för första gången sedan i torsdags tror jag.. Hon fixade slalomen direkt från alla viklar upp till 140 grader åt båda hållen. Större vinklar än så så blev det lite missar men jag tyckte ändå att hon var mycket duktig! Känns som om vi är redo att räta upp pinnarna nu en efter en...


Vi tog ett par balanser också och det belv väl ca 80 procents träff så det kändes ok..



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards