Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 11 juli 2008

tidningsartikeln är nu borttagen.. jag antar att det beror på att den egentligen inte skulle ha publicerats förrän imorgon..


Hann ni inte se den den korta stund som den låg ute så prova igen imorgon! :-)


Har precis badat barnen tillsammans och ska nu stoppa dem i säng.. som övriga kvällar denna veckan är jag ensam med dem då Magnus passar djur (Farmor och Farfar är och hälsar på Elin och Jeppe, Edward och deras nya lilla tös Nora) Djuren ska ha mat och räknas varje dag..


Icka har åkt på semester. Hon ska få bo några dagar hos syster och bli bortskämd ensamhund ett tag! Det har hon förtjänat tycker jag :-)


Tingling är med husse och matar djur! Husse var jättenöjd med henne igår när hon följde med! I en av hagarna går en stut som är lite halt och han ville inte att *Tingling skulle skrämma honom. Så han platsade henne en bra bit bort och den duktiga lilla tösen väntade kvar tills han ropade på henne. Då kom hon som ett skott och hade sedan lyssnat jättebra!


Kul att hon får möjlighet att känna lite på djuren nu även om det är nöt och inte får så tror jag ändå att det är nyttligt..


:-)


Nu är det nattningsdags för barnen!


Natti

En kortversion av artikeln har nu lagts ut på internet..


Enligt journalisten skulle tidningsversionen bli längre! Känns som om det hade varit bra då internetverisonen mest innehåller bilder :-)


Dock har inga fakta förvrängts och vad jag kunde se var där bara en miss i hans framställan av vad som skedde i loppet.


Min slalom är inte alltid helt stabil så ibland faller en pinne.. det trodde han var fel.. Citat: "Koncentrerad tar sig Icka igenom slalombanan och rev bara en enda port, trots ett rasande tempo"


Slalomportar kan mig veterligen inte rivas ;-) men men det är inte lätt när man inte är insatt..


Här är länken om någon är nyfiken..


http://www.smp.se/nyheter/lessebo/anna-tranar-i-hoppfull-hundgladje(737274).gm


Ja igår klockan fem stod jag hemma i trädgården och väntade på en journalist. I handen hade jag två lappar. En med fakta om agility.. typ vad är agility, hur tävlar man vilka klasser finns och storlekarmm antal starter under 2007 hade jag också letat upp. Den andra lappen var lite kort om Ickas agilitymeriter.. sådana de nu är.. Faktum är att det såg ganska imponernade ut när man radade upp allt efter varandra.. :-)


Han ställde en hel del frågor utifrån ett nybörjarperspektiv (kunde inget alls innan han kom till mig..) och hade dessutom frågor som nog var menade att provocera lite.. typ hur dyr är sporten? borde där finnas prispengar osv..


Har inga större förhoppningar om att allt i artikeln skall stämma med verkligeheten.. tycker mest att det är kul att Agility får lite plats i media!


En helsida skulle artikeln få!!!! Så alla nyfikna.. spana in Smålandsposten på lördag! Han filmade en del också och skulle lägga ut filmen på nätet så jag antar att där kommer att finnas någon nätupplaga också! :-)


Lite komiskt var det när han skulle filma för han bad mig kommentera loppet under tiden som Icka sprang.. Jag blev lite frågande och undrade hur han tänkt sig det? skulle jag försöka hinna kommentera medan jag sprang??!! Va sa han då? ska du också springa??? och sedan sa han ååå ja då får vi kanske lägga på kommentarerna i efterhand..


Som sagt killen visste inte alls vad agility var tidigare! Han hade dock varit på en tävling i Linköping (2006?) och gjort ett repotage men då bara sett en massa "Turbohundar" (dvs BC efter hunden Turbo i TV) och undrade därför om det fanns några andra hundar som faktiskt kunde tävla agility! Han var lite nöjd då ingen av mina var "Turbohund" :-)


Vi får väl se vad det månde bliva av denna journalists inblick i agilityns värld.. efter Anjas kommentarer kring SM-artiklarna är ju inte förhoppningarna alltför höga :-)


Ett par anmälningar har trillat in för Prova på dagen :-)


Hoppas på fler men som sagt helst inte för många... ;-) Typiskt svenskt så är ju LAGOM bäst!


Hörs!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards