Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 28 juli 2008

Tingeling stackarn är för ynklig.. Hon gillar inte tratten alls! Har ju tidigare klickat in trattar på mina hundar och därmed varit bortskämd med överlyckliga hundar när det vankas tratt! :-) De har med hela sitt kroppspråk tydligt visat hur förväntansfulla de blir när tratten åkt fram!


Tingeling har vi inte klickat in tratten på.. så när den kom fram tillsammans med skinkan så var det en superkul lek ända tills vi slutade och tratten fick sitta kvar på.. då fick hon först panik och slängde sig handlöst bakåt och sedan STOD hon med huvudet liggandes i backen (såg ut som om hon tyckte att tratten vägde ett ton! )


Jag hjälpte henne att lägga sig och sedan när jag gått ock lagt mig hörde jag hur hon gnällde och pep.. två gånger gick jag ner till henne och då såg hon glad ut men lyfte inte på huvudet alls! Det var ju synd om henne! :-(


När jag tog av tratten i morse så såg hon ut som om hon inte var skadad ett dugg! hög svans och huvudet högt lycklig var hon! Hon travade på som ingenting ute utan att på något sätt visa att skadan påverkat henne! när vi kom in och det var dags för tratten var hon tveksam men godisen lockade för mycket så hon stack in huvudet och sedan såg hon sådär ledsen ut igen..


Stackars lilla ynkliga kelpie!! :-( Svårt att låta bli att skratta åt henne när hon blir sådär jätteynklig av en plasttratt!


Får träna lite med den i em så att det blir en kul grej istället för det elände som den representerar nu ;-)



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards