Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 25 juli 2008

Amanda åt själv med sked idag för först gången! Mannagrynsgröt i en skål och med en sked skopade hon upp gröten och stoppade den i munnen.


Hon har ätit själv förut men då med fingrarna! men idag åt hon altså med sked! Duktiga lilla tösen!


Efter kvällsmaten gick vi ut en halvtimma och Emelia plaskade i polen medan Amanda valde att springa runt naken i gräset! :-) Hon tycker vattnet är för kallt!


Sedan var det läggdags för båda barnen! Amanda satt uppkrupen i mitt knä medan jag läste Pippi (boken nästan utan bilder) Innan kapitlet var slut hade Amanda somnat i knät och då la jag mig brevid Emelia i fem minuter och nu sover båda flickorna!


Magnus är ute och springer! Själv hoppas jag få lite tid när han kommer tillbaka för att träna lite agility med hundarna :-)


Har ringt Mia för att se om vi kan få till lite vallning i helgen.. men har ännu inte bestämt nåt.. hoppas hoppas


Ska ta ett glas vin nu och mysa lite!



Nu har värmen kommit och med den badlusten hos äldsta dottern! Vi plockade därför fram hennes pool och fyllde den med vatten! Hon tyckte det var sååå kul! Amanda tyckte dock att vattnet var aldeles för kallt för hennes smak.. Blir nog bättre när den stått i solen en stund! :-)


Emelia plaskade och badade och var jättenöjd och vid flera tillfällen gick Icka dit och sträkte så mycket hon kunde på sig för att nå vattnet! Emelia tyckte inte alls att Icka skulle dricka upp hennes vatten men blev nöjd igen när jag lovade fylla på om vattnet tod slut ;-)


Rätt vad det var tyckte Icka att det blev för jobbigt att sträcka på sig så hon hoppade helt enkelt i! Tingling var inte sen att följa efter! Så helt plötsligt var de tre i poolen! :-) Emelia verkade acceptera sina badkamrater riktigt bra! ;-)


Sprang för att hämta kameran men hann tyvärr inte fånga alla tre! Emelia hade badat färdigt när jag kom med kameran och villa absolut inte gå i igen.. några bilder blev det dock på hundarna :-) Ska se om vi kan få tummen ur och ladda upp några här! :-)



Kort rapport från morgonen..


Jag möblerade om i min bermuda så nu har den en sida med fyra pinnar en med sex och en med åtta! Det gick aldeles utmärkt! :-) Hon är en duktig tös! Provade även tolv några gånger med två lyckade hela slalom.. Det börjar liknan nåt! :-)


Byggde även på min bana! så nu kan man om man vill börja med 12 pinnars slalom (med belöning efter just nu..) kort tunnel 180 grader tillbaka till hopp, hopp ut 90 grader och därefter tillbaka 90 grader för att ansluta till tidigare kända bana! hopp tunnel hopp däck hopp balans!


Fick en mycket låg träff (skutt en bit upp landade allra längst ner - och det är ju eg inte godkännt.. hon ska springa hela vägen! ) och ett avhopp med utebliven belöning som följd! därefter följde tre toppenfält och då slutade jag!


Körde några vippor som avslutning.. Det är väldigt olika hur hon gör! Ena gången springer hon fram och långt ut andra gånger smyger hon upp och stannar halvvägs! Hmm måste få till targeten (har inte tränat den mer.. skäms!) så jag kan ge henne nåt att sikta på!!!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards