Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

Gäster och sena kvällar!

Nu har vi haft övernattningsgäster två kvällar i rad! Jättetrevligt MEN när det är folk man inte träffar alltför ofta så är en kväll för lite att stanna! Då måste man ju sitta uppe sååå länge och prata om allt mellan himel och jord och ska man sedan upp 05.20 dagen efter är man rätt mör!


Ikväll ska jag försöka krypa ner i sängen redan vid 9 eller så.. behöver få sova!


Som sagt gäster i flera dagar! Så trevligt och mysigt! Hoppas de har trivts hos oss också! :-) Igår var Ulrika här och hon matade barnen medan jag lagade mat åt di vuxne ;-) Magnus fick sticka en extravända till affären då jag trots nedskriven lista inte kunde komma ihåg att köpa de få saker vi glömt skriva på listan! Jag har ta mig tusan INGET minne!!!! :-(


När barnen fått mat och vi vuxna stoppat i oss en liten förrätt lämnade vi stackars Ulrika åt sitt öde en kvart eller så och gick och nattade barnen. (det är enklare och går mycket fortare om man är två) Amanda somnade som en stock! och när hon somnat gick jag ner och gjorde färdigt maten medan Magnus fick läsa lite saga mm för Emelia innan hon också somnade precis lagom till maten var färdig!


Sedan kunde di vuxne sitta i lugn och ro... (eller ja nästan iallafall.. Magnus fick upp någon vända till till barnen som vaknade till någon gång) med god mat och gott vin!


Efter maten gick Ulrika och jag backarundan (och för säkerhets skull gick vi även byggarerundan) för att kika lite på tomten och omgivningarna kring det blivande huset.


Hon tyckte vi valt fel plats för huset!! ;-) Ja det kan man tycka! Jag hade ju eg en annan favorit och den tyckte Ulrika var bättre men bäst, enligt henne, var ängen i Kallanäs som jag försökte övertyga Martin och Nettan att de skulle bygga på!! ;-)


När vi kom hem hade Magnus gjort efterätt! Mums..


Vi kom i säng aldeles för sent (fast det var det värt). Blir nog lite segt i eftermiddag! :-)


Nåja en och en halv vecka till "semseter"!


Hann faktiskt träna en kort vända imorse också! Lite slalom.. som vanligt och fem kontaktfältsrundor (hopp, sväng tunnel, hopp däck sväng, hopp, sväng balans!) Med fem fullträff ;-) Känns toppen! En av rundorna sprang jag på lite mer när hon tog kf.. fungerade bra! Sedan tog jag det lungt någon vända efter..


Lilla duktiga pärlan!





 
 
Emelie

Emelie

22 juli 2008 09:43

Tack för lyckönskningen och grattiset! Jäklar vilken koll du har på mina och Vinnas pinnar ;-) Det stämmer att hon tog sin tredje pinne i ag2 :-D Sedan tog hon även sin första SM-nolla i agility. Bara 4 nollor kvar nu...

http://www.mivinnas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards