Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg under april 2010

Äntligen tog jag mig tid och vandrade hela den lååånga vägen av 150 m bort till stutarna i hagen. 7 stycken helt ovallade men som någon gång sett hund. :-/ Ting ska nu få äran att valla in dem och sedan också träna på dem ända tills de skickas till slakt.


6 av sju köpte direkt Ting som vallhund och insåg att när hon kommer flyttar man sig men den 7:e ville inte alls flytta sig! Jag gick dit med min käpp och försökte hjälpa till - usch sa Ting först och ville inte alls vara nära den viftande käppen! hon är för rolig.. Jag har använt käppen på så sätt att jag satt ner den framför henne för att få henne att vika blicken innan flankning för att hon ska tänka åt sidan istället för rakt på och när jag nu viftade med den mellan henne och stuten (de var bara typ två meter från varandra) så börjar hunden flacka med blicken och vika av åt sidan istället! 1-0 till stuten.


Fick kalla tillbaka Ting och stötta henne rejält med rösten för att hon skulle begripa att käppen denna gången var till för stuten och inte henne! Hon var dock duktig och snart vek stuten och det stod ett ett. En gång till hjälpte jag henne men därefter stod hon fast och gick obönhörligt ett långsamt hotfullt steg närmare och stuten fick inse sig slagen!


Nu kunde vi börja jobba lite med djuren!


Det som jag kände var roligast att se var att Tings flanker kom tillbaka omedelbart när jag lade tryck på henne. (på kursen för någon vecka sedan var ju flankerna ett minne blott!) Utmanade henne med att skicka henne höger och för att få bra båge var hon tvungen att hoppa över en bäck och det gjorde hon och en gång när stutarna tryckt in sig i ett hörn skickade jag henne och hon tog vägen under staketet och kunde sedan lungt trycka ut stutarna utan att komma in för trångt! :-D


Visst ska hon klara att gå längs med staket och trycka ut också men det jag ville nu var att hon skulle tänka avstånd och lugn bland djuren och så här i början innan de riktigt blivit invallade vill jag att de ska känna att de ser henne och har en chans att gå undan så att de slipper stress och kommer att ifrågasätta henne på grund av att de känner sig trängda! 


Nu är vi igång! Fler pass blir det :-D  


På vägen från hagen störtdök Ting ner till "dammen" (den var helt torr i höstas men efter snösmältningen har den kvar en hel del vatten faktiskt! Tillräckligt för att Icka ska kunna simma i den :-D) för att dricka!


Sedan Passerade vi agilityhindren och jag skickade över balansen som hon gjorde toppenfint och med massor av beröm så fortsatte vi hem för att släppa ut Icka lite också så att Ting fick gå av sig och Icka fick komma ut en stund!


Har jag sagt att jag TRIVS härute på landet! :-D

Helgen som gick har varit toppen och rolig och intensiv!


Lördagen var det tävling i Karlshamn. Klass 1 och öppenklass. Ting jag och Melina körde ner i god tid till första start. Väl på plats fick vi låna plats i Idas tält (Tack för trevligt sällskap, barnpassning och hundhjälp Ida :-D ) så vi installerade oss och sedan var det dags för banvandring och första start. Jag hade startnr två så det var inte mycket att fundera över. In och köra. Hopp hopp balans (som var någon dm lägre än jag var van vid!) därefter svänga höger till hopp platten hopp. Jag skickade Ting över balansen med ett "ja" som vanligt men hon rusade över och tog ett litet skutt på slutet (inte godkännt enligt mina kriterier men om hon var på kf innan hon skuttade eller inte har jag inte lyckats få några svar på.) Jag körde vidare över hopp och platten samtidigt som tanken slog rot att hon faktiskt skuttat och att jag borde tagit om.. Men efter två hinder till så är det inte så lätt att förmedla varför man helt plödsligt bryter.. det var ju inte platten hon gjort fel! Arg på mig själv fortsatte jag loppet och det var en aning skakigt. flera ställen fick jag räta upp henne när hon var på väg förbi hinder. A:et var snäll vinkel på och Ting flög upp och över nocken och landade typ allra längst ner med någon tass. Både jag publiken och domaren höll andan under hennes luftfärd! Slalomen i slutet var toppen :-D I mål kom vi med noll fel! Frågade domaren efteråt om balansen men han hade ingen aning för han hade inte hunnit med alls och valde då att hellre fria än fälla. Berömvärt tycker jag men samtidigt hade jag velat veta om det var rätt eller fel. Känns alltid bättre med en pinne om man är säker på att man förtjänat den. Pinne (nr två) blev det och även en seger iallafall :-D


Har funderat över balansen och undrar om det kan ha påverkat hennes steg att den var lägre. Samtidigt så hoppade hon och sprang inte som hon ska så hon agerar inte rätt. :-/ Kul hade det också varit att VETA om hon trots hoppet var på kf övre del. Jag vet ju att hon när hon skuttar härhemma och får underkännt faktiskt inte hade fått fel på tävling eftersom skuttet skett när hon redan haft två tassar på övre kanten av kf.. Bara att sluta grubbla över. Jag vet inte och filmen visar inte helt då avståndet är för långt.


Måste bara tillägga! ETT JÄTTEGRATTIS TILL ANJA OCH HENNES JAFFA! Hoppas proppen åkte ur nu och att pinnarna i agilityklaserna äntligen börjar trilla in!


Hopp öppen var nästa klass. En svängig bana med flera fällor men det kändes ändå oförskämt bra innan jag gick in.. innan är det viktigast ordet i den meningen för när vi väl kom in bled det annat. Som tidigare så har Ting svårt att kontrollera farten och glider för långt ut och förbi hinder då jag inte jobbar tillräkligt i svängarna. Disk på hinder fem som hon gled förbi och tog baklänges men det var fint dit. Därefter tog Ting varannat hinder och blandade med att ta något extra hinder i fällorna totalt diskade vi oss fem eller sex gånger på banan tror jag :-D Hon var superlycklig hela loppet och skötte de bitar hon gjorde riktigt bra! Slalomen tex. så det är väl det jag får ta med mig från det loppet..


Hopp ett till sist. Nu var jag en aning stressad för jag skulle ju på bröllop på kvällen! Hade fått byta mitt sista startnummer mot ett första istället (tack för det!) ställer upp och startar och Ting går vid sidan av hinder 1!!?? innan jag hinnder fatta och få stopp har hon hunnit fram till däcket och slår i ramen då hon tvärnitar för att jag stoppar henne. Disk! Nåja jag går faktiskt tillbaka och startar om och denna gången var starten inga problem. Inte resten av loppet heller faktiskt hon sätter ett superfint lopp (nollat förutom att hon inte tar sista hindret då jag slutat jobba där.. vi var ju redan diskade) Den kännslan i det loppet ska jag ta med mig! Bakombyten som bara funkade dubbla framförbyten och dessutom lämnade jag henne låååångt i sidled på slalomen (bara för att utmana liksom! Allt bara funkade! SÅ skön känsla!!!


Lämnade Ting hos Ida och kastade mig in i bilen för att hinna hem och duscha innan bröllopet. Vi klarade tidsmarginalen max en kvart för sent ;-)


Hade en supertrevlig kväll med mycket god mat och trevliga spex med brudparet! Idag sitter de på ett flyg till varmare bräddgrader. Hoppas de får en underbar resa!


För sent hemma för att egentligen orka upp även på söndagen var det bara att masa sig upp när väckarklockan ringde. på söndagen skulle jag till Ljungby bk och hålla agilitykurs! Ett härligt gäng dök upp alla med olika raser! Vad sägs om en grupp bestående av 2 härliga peruaner (samma förare occh en ny bekantskap för mig en långhårig och en släthårig, pigga arlerta hundar med en härlig kroppsbyggnad för att fungera på agilitybanorna!) en ckocker med massor av energi! en blandis (pappilon tibetanskspaniel gissar jag men jag vet inte) en setter ochkså den med energi så det räckte och blev över! en härlig foxterrier en bt en staby och en bc. Underbara hundar allihop!


Vi jobbade med handlingen hela dagen och från någon hund på morgonen inte hoppade hindren alls (viljan fanns men han förstod intee matte riktigt och såg därför inte hindren) gick vi till att klara av kombinationer i klass trestil!


Jag var mycket nöjd med mina elever och jag hoppas att de var nöjda med mig också.


Rapporter damp ner under dagen om att Ting skötte sig med den äran på lagtävlingen i Kristianstad! Hon nollade första loppet (öppen hopp) och tog en sjätteplats där! Andra loppet hade väl inte varit så bra (varannanhinderprincipen) men kf hade varit fint! I bägge lagloppen hade hon gjort strålande insatser men med en liten miss i varje lopp (hopploppet fem fel vägran långhopp och agilityloppet ett litet missförstånd som ledde till disk men även i det loppet hade kf varit super) Härligt att höra! :-D


På vägen hem var planen att direkt köra och hämta Ting i Nybro men Magnus behövde hjälp med barnen så det blev till att köra hem först. Hämta mata och natta barn förll på mig och När magnus kom hem vid niotiden kunde jag sätta min vid det laget aldeles för trötta kropp och hjärna i bilen och köra till Nybro. Känndes inte bra att vara så trött och jag tänkte att jag skulle behöva lite sällskap för att hålla mig vaken. Slog Fanny en signal och hon hade inget bättre för sig så hon hängde på :-D TACK FANNY för sällskapet!


På så sätt blev resan inte outhärdlig och supersömning utan istället riktigt trevlig!


Måste bara avsluta med att nämna

http://www.lajbansson.se


På denna  sida kan man hitta alla möjliga söta barnleksaker. Just nu har de en tävling där man kan vinna presentkort på leksaker till sina barn! Klart jag ska ge Emelia, Amanda och Melina chansen till det genom att länka till dem!


Håll tummarna för oss nu!

Ännu en vecka har passerat. Helt otroligt vad tiden går. Ting har under veckan fått några pass på balans och slalom därute i trädgården och för det mesta ser båda toppenfina ut! Det märks dock tydligt när hon blir trött för då fixar hon inte slalomen alls. Gäller att sluta i tid mao. På sätt och vis är det bra för då håller man passen korta (tio minuter totalt och effektiv tid kanske 4 minuter) och det är ungefär så mycket tid jag haft över lite nu och då eftersom jag suttit med bröllopsvideon hela veckan! Nu är den klar och har till och med en sådan där proffsig valmeny som en riktig dvd!! :-D


Igår hade jag besök! Min vikarie på jobbet valde att komma och hälsa på. Med sig hade hon sin hund och vi gick en trevlig promenad och tränade lite agility innan vi gick in och åt tillsammans med Magnus som lagat mat åt oss :-D Johanna (vikarien) var jättetrevlig (vilket jag redan fått berättat för mig av Marina en gemensam bekant) och det visade sig att hon har sina rötter i grannhuset till det hus som Magnus bodde inneboende i ett tag för några år sedan. Märkligt ibland hur liten världen är! Melina fick smaka fisk för första gången igår. Hon gillade det inte alls! Grinade riktigt illa och spottade ut så mycket hon kunde. 10 minuter efter avslutad måltid där jag lurat i henne lite fisk kräktes hon upp alltihop igen. Stackaren! Ingen hit med fisk mao. Slänger resten av burken nu så väntar vi med fisk till om någon månad igen.


I helgen är det tävling igen. Klass ett och en öppenklass i Asarum på lördagen och sedan ska Ting få följa med laget på tävling på söndagen. Själv håller jag kurs på söndagen och kan därför inte vara med och tävla.


Sitter just nu (när jag inte bloggar) och planerar övningar inför söndag :-D Kul ska det bli! Hoppas bara vädret vill visa sig från sin bästa sida!!



Igår var det tävlingsdags och som vanligt kände jag mig inte alls så genomtränad som jag borde varit.. ja inte hunden heller om man ska vara ärlig. Vi har ju fått upp balansen men antalet träningspass har varit högst begränsade. Målsättningen var därför att vi skulle göra ett bra hopplopp och förväntningarna i agilityklass var noll och inga alls.. Ting har liksom inte sett en gunga eller ett A annat än på tävling sedan i typ juli förra året.


Nåja först ut var agilityettan. En kul bana som dock krävde att hunden drog frammåt själv för att man inte skulle hamna i hinderfällor lite överallt. Kul bana på alla sätt och vis!


A:et var tredje hindret och som vanligt känns det som om Ting skuttar av för tidigt men några fel fick hon inte idag heller. lagkamraterna säger att hon är på om än rätt högt upp och att skuttkänslan bara sitter hos mig! mao bara att fortsätta icketräna detta hinder :-D


Sedan skulle man runt en sväng och över vippen och därefter 180 grader tillbaka och där ville jag hinna ett framförbyte vilket skulle innebära att hunden var tvungen att klara vippen själv.. Kände ju inte att vi var där för pinnar eller så så här fegades inte utan vi testade skickade Ting på vippen lät henne fixa den själv medan jag drog mig sidledes för framförbytet mellan de två hindren efter och vet ni?? Hon fixade vippen aldeles själv! Duktiga lilla hund!


Sedan följde en lång raka där hunden var tvungen att dra frammåt själv för att inte hamna fel på det avslutande hindret i rakan. Även det fixade Ting :-D *lycklig*


180 grader tillbaka (stooor sväng då jag inte velat störa henne på rakan) och till balansen. Ger henne sitt "ja!" och hon sticker över som skjuten ur en kanon. Tassarna landar prydligt längst nere på balansen (tror jag såg åtminståne tre tassar på kf) och sedan drar hon (som väntat) innåt mot mig istället för rakt fram till tunnelöppningen där. Ropar (läs skriker) på henne och får stopp ungefär samtidigt som hon ska stoppa in nosen i fel tunnelöppning. Det där med att fortsätta rakt fram efter balansen måste vi TRÄNA!!! Gha!


Fortsätter till slalom och sedan i mål och lilltösen fixar resten med utan problem!


Går i mål med en lyckokänsla! Snyggaste kf för dagen bör ha varit hennes :-D


Någon frågar mig hur det gick och jag får erkänna att jag liksom inte riktigt vet! Antingen hann hon stoppa in nosen och då var det en disk eller så fick vi en vägran men det kan faktiskt också ha blivit en nolla??


Fick gå in och kolla de rullande resultaten för att veta. och gissa vad.. det var en nolla!


Trots stora svängar och nästan fel tunnel så räckte även tiden till en förstaplats! Ting fick därmed sin första agilitypinne och även en SEGER! :-D


Riktigt kul att stå högst upp på pallen och höra vännerna jubla :-D


Hoppettan gick inte riktigt lika bra men det var faktiskt inte sååå långt borta. Hon kom en inkallningssträcka hopp hopp tunnel och skulle sedan i en mjuk sväng fortsätta hopp hopp tunnel men hon sävngde inte med i svängen och sprang därmed utsida hinder fyra. Försökte ta om men lyckas dra på oss en vägran till där innan vi kan fortsätta banan. Några småvingliga vägar på resten av banan men faktiskt inte fler fel!


Kändes också som om vi liksom jobbade bra ihop! Så underbart att slalom på tävling verkar ha börjat fungera :-D tio fel men ändå en bra känsla!


Två lopp och båda gick vi i mål i! Rekord vi brukar ju åka hem med dubbeldiskar! Något har trillat på plats.


Öppenhoppen var ganska klurig i starten. En kul bana (alla banorna var riktigt roliga) men kanske en aning svår för mig och Ting. (något hinder som skulle tas bakifrån och en del fällor och så..)


I vart fall löste hon starten snyggt med lop (jag måste lära mig lita på henne) däremot skulle hon direkt efter ta ytterligare ett hopp där jag inte var så focuserad (hade focus mer på starten som jag tyckte var svårare) och då drog hon förbi och in i slalom, en riktigt svår ingång som hon satte fint men då vi skulle tagit ett hopp först så blev det en disk. Lite snopet :-D


Sedan fortsatte vi banan ut och jag tror hon sprang förbi ytterligare tre hinder längs vägen som hon liksom inte såg! Hon sprang dock på riktigt bra på banan och glädjen och focus var enorm. Att vi missar en del hinder på vägehn det får vi ta! Ska försöka träna lite rakor som inte blir helt raka för att lära henne söka hinder längs linjerna :-D


Riktigt kul att köra agility var det iallafall och det känns som om vi börjar hitta rätt på banorna lite mer nu också!


Ny säsong inledd på bästa tänkabara sätt :-D



I helgen har vi haft skoj mest hela tiden! I lördags ordnade jag vad som skulle ha varit en överaskningsfest för Magnus. Men försök hålla något hemligt med barn i närheten. Första Amanda gjorde i fredagskväll var att springa till Pappa med presenten (som vi inte hunnit slå in) och deklarera för honom att hon lånar den faktiskt. Magnus som inte fattade vad det var eller vem hon lånat den av fick snart förklarat vad det var och att det var han som lånat ut den till henne. Ja utan att han haft något att säga till om förstås.


Förvånande nog så avslöjade de inte resten för honom där och då :-D


På löfm var han ute i skogen och vi fejade färdigt och gjorde tårta samt började marinera kött osv.. Tårtan stuvades prydligt undan så han itne skulle kunna hitta den. Men så kom han hem och Amanda möter honom med världens största leende på läpparna och berättar att hon minsann bakat en överraskningstårta till honom! Det var Måååååånga ljus på den! Tja vad säger man. Tur jag inte har alltför mycket hemligheter för Magnus för de är inte hemligheter så värst länge!


Frammåt em började tålamodet tryta och då frågar barnen när kommer Bobbo och Maria nån gång då? osv.. Tja som sagt överaskning eller inte kvällen blev trevlig med god mat!


Söndag var det lite segt att stiga upp tidigt fast samtidigt är det ju mycket lättare om man vet att något kul väntar! Agilitytävling i Nybro.


får skriva mer om den senare för nu vill Melina ha uppmärksamhet!!




Äntligen har jag tagit mig själv i kragen och släpat hindren tvärs över tomten. De skulle flyttas för Magnus anser att det är hög tid att fixa till lerbacken som jag hade hindren på till riktig gräsmatta.. Ja han har rätt men att hitta tid att avvara för att bära (tunga ) hinder 100 meter själv är liksom inte självbelönande. Lättare att låta hindren stå och träna där de var.. typ..


Istället blev det dåligt samvete varje gång jag ens funderade på att träna och därmed tränade jag inte heller. Kanske inte så lyckat. Nu har jag iallafall tagit tag i det och hindren är flyttade och uppsatta till en liten komb med balans och slalom i focus.


Några små träningspass har vi hunnit med också. Ting har skött slalomen riktigt bra dessa dagarna oavsett om jag hejar på henne eller tyst avvaktar att hon ska bli klar :-D Mao big plus!! När det gäller balansen känns det som om hon chansar lite. Jag skiter i att springa matte kanske inte ser det... attans hon såg nå då får jag väl springa ordentligt nu då!


Skitsnygga kf 70-80 procent och sedan tävlingsmässigt godkända 10 procent och till det hopp och flyg resten! Suck! Tycker hon vid det här laget borde ha fattat tillräckligt för att inse att hopp och flyg inte är att föredra.. speciellt nu när vi kör kombinationer och hon behöver göra om mer än bara balansen för att få belöning?!


'Nåja till största delen är kf snygga! Gäller väl bara att fortsätta nöta och vara noga med att inte belöna felaktiga beteenden!


Imorgon fyller Magnus 35. så dagen har spenderats med att städa och fixa tårta mm inför morgondagens lilla supriseparty. :-D




I lödags var vi på bröllop hela familjen. Det kändes ett tag som om jag skulle få stanna hemma då jag tis till to låg nerbäddad med som mest 39.6 graders feber.. Men febern gick sedan ner och jag kände mig piggare och hade inga problem att följa med.


Bröllop! Jösses så emotionell men blir. Magnus satt längst framme (framför brudparet) för att filma och jag med barnen på en bänk i kyrkan men ändå satt han och jag och såg på varandra under ceremonin. Känslosamt sånt där så någon tår hittade ut fast jag kämpade för att låta bli (att jag aldrig lär mig! smink ska vara vattenfast vid sådana tillfällen!!) Båda sa ja så nu är de gifta :-D


Efteråt var det middag med tal i all oändlighet och annat smått och gott. Själv höll jag ett kort tal (bonussyster var det som gifte sig så det kändes svårt att låta bli) och min syster sjöng för brudparet, så vi bidrog till raden av alla som ville grattulera lite extra!


Till mina barns stora lycka hade brudparet dukat med GULDSTENAR!!!! När Amanda lyckades utverka ett löfte av bruden om att få ta hem några stenar så var kvällen totalt lyckad! :-D


Själv kände jag mig nöjd med att jag lyckades övervinna alla världens jävliga datorer och fick till en helt ok möhippevideo som kunde visas under kvällen.


På söndagen var det så äntligen dags för vallningspremiär ute för oss. Det medges att jag borde tagit tag i det för länge sedan men jag har inte haft ork och tid och så har det ju varit lite ont om hagar med vallningsbara får också. Nu hade jag iallafall anmält till delningskurs.


Jag Louise och Sofie packade in oss tillsammans med tre hundar och en bebis med tillbehör i min bil och for iväg till Agunnaryd för att ta del av kunskaperna kring detta ibland så enkla och ibland så omöjliga moment!


Vi inledde med att låta hundarna känna på fåren (ca 30 st) och jösses vad det spratt av energi i Ting. Fåren var dessutom relativt lättfotade och då tappade Ting huvudet och även alla fina flanker och avstånd som vi jobbat så mycket med förra hösten. Suck. Jag kände mig liksom inte riktigt redo för att jobba med fåren när jag inte kunde låta Ting gå utan blev tvungen att hela tiden påminna om hur man gör och inte gör.. Inte tog hon stopp på vägen till balans heller. Höger sa du Höööööger här kommer jaaaaag! och sedan rusade hon snävt in bakom fåren som drog som efter löning! varpå Ting direkt ville sticka på en ny rusning!


Jag gjorde det enda som kändes vettigt i den situationen och gick av banan med Ting och lät henne tänka till innan vi fick en ny chans.


Den nya chansen tog vi dessutom i 25:an vilket gjorde att det blev mindre rrelser och därmed lättare att få kontroll över situationen. Mot slutet av dagen kändes det som om Ting fungerade riktigt bra.


Delningen vi tänkt träna blev mer till träning i sortering med hund. Wow va kul det var. Flocken delades först så att en 5-7 delades av medan övriga sedan skulle släppas ett och ett eller tre och tre eller liknande men där föraren skulle ha koll på att rätt antal gick iväg.


Ting och jag skickade iväg ett och ett och när jag plödsligt tappade två var Ting på benen fortare än kvickt och såg ut som om hon sa "2? nu blev det nog inte riktigt rätt eller??"


Här finns massor kvar att träna. en övning som gav mersmak helt enkelt! Ting skötte sig bra och jag kunde få henne att ta ett steg i den riktning jag ville för att hjälpa mig sätta tryck eller släppa tryck på fåren! Kändes faktiskt bra. Såsmåningom kan man bygga på övningen och låta varannat får gå vidare mot nya flocken medan varannat hämtas tillbaka av hunden.. Massor av finlir och mycket nyttig träning!


Dagen tog slut aldeles för fort. :-(


Kollade läget med "min" fårägare när jag kom hem och fåren är utsläppta och mitt uppe i lammningar och just nu väldigt stressade så träning å dem får bero ett tag till. :-(


Ting fick iallafall godkännt mot slutet av dagen medans inledningen var en katastrof! Har märkt att hon ibland snävar mer på större flockar och även på lättfotade djur! sedan blir det ju inte bättre av ett så här lååångt träningsuppehåll. Måste helt enkelt träna mer och oftare. Kossorna är inte utsläppta än och nu har de ju dessutom kalvar så det kan bli en aning tufft att valla dem!


Vi får se vad vi kan få till..


Själv fick jag beröm för god djurhantering och jag fick även agera med "elev" bakom ryggen då jag arbetade rätt med djuren då vi skulle släppa en och en.. Jag vet dock inte vad eller varför jag gjorde en viss rörelse eller så så när "eleven" frågade varför jag gjort si eller så blev jag rätt ställd och kunde inte svara. Sedan jag hunnit fundera ett tag så tror jag mig ha bättre svar men då och där var det svårt att sätta fingret på varför jag tog ett steg åt något håll. Funkade gjorde det iallafall för det var endast vid enstaka tillfällen som jag tappade förbi ett eller annat får som inte var planerat.


Examensprovet fick Ting och jag när vi endast hade tre djur kvar av allihop och vi fick order om att släppa det svarta och inget annat! Det svarta stod naturligtvis i mitten lite bakom och en vit närmast Ting var den som bestämt sig för att sticka om hon fick chansen. Jag bad därför Ting ta ett steg fram för att få den vita att vända blicken åt andra hållet. När hon vänt helt om lät jag Ting gå ett steg vänster för att öka pressen något på de andra två eller helst bara den svarta som var närmast. Den Vita bytte då sida på flocken och så var den svarta närmast Ting. Den tog ett steg frammåt och jag backade ett halvt steg för att den skulle våga gå och se på F*n. Snällt och lydigt vandrar den iväg men då ville de andra två också med! Så då fick jag jobba för att hålla dem kvar! Till sist stod jag iallafall med två tackor kvar och den svarta hade snällt vandrat över till de andra! Mao GODKÄNNT! :-D



Super super super roligt! Nu vill jag träna mer sortering! Någon som ska sortera upp sina djur innan de släpps ut så är jag frivillig att göra jobbet så kan ni komma och ta över när jag är klar :-D



Melina är supernöjd på babysimet. hon plaskar och skvätter värre än någon annan där och simmar som bara den! Veckans bästa stund!





Dyker gör hon också! :-D


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards