Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 27 juli 2008

Vilken helg!


Känns som om vi hunnit med massor och ändå har vi inte gjort allt vi tänkt oss.


I går åkte jag och flickorna, både två och fyrbenta till lillafarmor! Hon hade packat en fikakorg så vi vandrade ner till sjön för att bada! Amanda sov men jag och Emelia och hundara simmade plaskade och badade för glatta livet! Det var helt underbart med tanke på hur varmt det var!


När Amanda vaknade fikade vi och sedan ville Emelia bada mer! Hundarna också! så de plaskade igen inne vid stranden och hade det jättemysigt!


På kvällen åkte vi hem till Magnus som hade lagat mat till oss och till Elin, Edward och Nora och till farmor och farfar som alla kom till oss. Han bjöd på förrätt baserad på avocado och skinka och sedan fick vi italiensk potatissallad med grillad kycklig och fetaostsås. Till efterätt åt vi maränger, glass grädde och färska blåbär som lillafarmor skickat med!


Vi hade jättetrevligt och lilla Nora var riktigt söt! Hon verkade vara riktigt snäll också :-)  Tänk att de kan vara sååå små?? Helt otroligt va fort man glömmer hur små och hjälplösa de är. Ändå sa Elin att Nora nu hunnit bli över fyra kilo tung!! Det var mycket svårt att tro när man såg den späda lilla varelsen.


Idag skulle jag åkt och vallat hos Mia men då de hade för mycket att göra med flytt av alla djur beslutade vi att flytta vallningen till tisdag. Nu ville det sig dock inte bättre än att det inte blir någon vallning alls de närmaste veckorna.. åtminståne inte för Tingling.


Hundarna rusar ju runt en hel del och ofta helt fritt och när Magnus och jag packat ihop Amanda och tre hundar för en riktig långtur så ser jag att Ting ser konstig ut på sidan.. när jag tittar närmare ser jag att hon har ett stort sår åtminståne fem sex cm långt och tre cm brett.. bara att vända hem packa in Amanda och hunden i bilen och åka in på djursjukhuser under jourtid.


De har numera sytt ihop henne fint med ca tio stýgn och drän och hon ska h¨llas i stillhet i 14 dagar helst tre veckor! Så ingen valling eller agility den närmaste tiden!  :(


hon verkar dock efter omständigheterna må bra! Vi får hoppas på det iallafall.. och att vi slipper infektioner mm


Nu ska jag sova!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards