Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg under mars 2011

Nu är våren ÄNTLIGEN här!


Gräset har visserligen inte kommit igång riktigt än men jag räknar med att om en månad så är det bättre och då drar vi igång!


AGILITYKURS

en nybörjarkurs, preliminärt tisdagar (start 19 april) och en fortsättningskurs preliminärt torsdagar (start 21 april) kommer att hållas på Lönnbacken i Vide.

Instruktör: Anna Widströmer


Först till kvarn.. (dock med förtur på fortsättningskursen för dem som redan gått kurs för mig)


Ring eller maila mig: 0708-221224, anna_tanya@hotmail.com om du vill veta mer så skickar jag information.


      



Min älskade Emelia har fyllt 6 år!!! Jösses vad tiden går. Det känns som igår som hon bara var en liten bebis som låg i min famn. Samtidigt som det känns som om hon alltid funnits i mitt liv! Lilla snäckan är numera en stor, förståndig, vacker, dukig och oerhört snäll tjej. Helt underbar med sina systrar och duktig även med hundarna. Hon hjälper till med det mesta och är sällan gnällig eller motsträvig.

Hon är helt enkelt underbar! (nä jag är väl inte partisk alls!!)


I höst ska hon börja skolan! När blev hon så stor egentligen. Känns som om tiden bara rusar och jag känner inte att jag hinner med riktigt så som jag skulle vilja! Samtidigt njuter jag av varenda dag och trivs verkligen med tillvaron. Fast om dygnet hade lite extra timmar skulle jag inte direkt va ledsen.


Ett par veckor nu har familjen varit krasslig. Först jag och alla barnen i en vecka och sedan Magnus, Melina och delvis Amanda i ytterligare en vecka och igår och idag Amanda. Två och en halv vecka med vabb! Suck!


Amanda verkar dock piggare och med lite tur är hela familjen friska nog att börja vardagslivet igen från och med imorgon.


Tingeling har löpt samtidigt med alla sjukdomar. Tur det kanske för på detta vis behöver jag inte missa några tävlingar under sommaren pga av löp iallafall! Hundarna har njutit i sin "hage" (ett par hundra kvm inhägnat) mycket nu eftersom det har varit dåligt med friska folk att ta prommenader med dem. Tur vädret varit så underbart vårigt för hundarna har verkligen verkat trivas därute! Legat i solen och solat varvat med att rusa runt som galningar med pinnar i munnen.


När som helst nu ska jag ta mig i kragen och börja bära hem alla hindren från loftet. Ska det tränas nu så ska det vara utomhus!!! :-D


Dessutom har jag planer på att bygga ett självklickande kontaktfält för min runningträning. Har skaffat hem allt material men har ännu inte fått tummen ur för att börja såga, klippa och klistra. Tanken är att jag då blir helt oberoende av placering för att kunna se hennes kf! Klickar fältet var hon på klickar det inte var hon av. Hade dessutom tänkt lägga in lite mariginal så träningsfälten kräver mer än tävling vilket ger oss en felmarginal på tävling. Det ska bli så skönt att slippa riskera att klicka fel på denna träning då det är helt enkelt supersvårt med timingen och att klicka korrekt..  Får återkomma i ämnet.


Nehe åter till verkligheten!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Skapa flashcards