Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 24 juli 2008

om att prommenera i skogen med barnvagn..

Det blev en härlig låång runda igår! Magnus sa att han trodde vi gått närmare milen :-) Jätteskönt! Barnen somnade ganska fort i vagnarna och Vi började med backarundan och valde sedan att fortsätta en bit längs Vedamålavägen..


Det enda som är trist med det är att den inte går runt utan man blir tvungen att vända efter ett tag. Vi gick en bra bit och sedan frågade jag Magnus om det var säkert att man inte kom runt om man vek av på någon av sidovägarna. Han visste inte säkert så vi bestämde oss för att prova..


Vi gick en bra bit in på en skogsväg, såg några sidovägar som ledde åt ett håll där vi visste att det fanns en annan skogsväg ut igen. Vi valde dock att fortsätta en bit till för att se vart vår väg ledde.. Efter ett tag kändes det dock som om den inte skulle leda någonvart alls (det var iallafall vad Magnus trodde) så vi beslöt att gå tillbaka och ta en av sidovägarna..


Till att börja med var sidovägen rätt ok att ta sig fram på men allteftersom vi kom längre från skogsvägen blev den sämmre och sämmre.. till slut gick den bara att ana sig till längre fram. Då hade vi dock kommit så långt att det inte var kul att vända så vi bestämde oss för att försöka snedda över de fd. åkrar som låg framför oss och mellan oss och den väg vi visste skulle finnas längre fram.


Sagt och gjort vi vände vagnarna 90 grader och knatade ut i markerna.. När vi tagit oss över den första fd. åkern hade vi en hög stenmur framför oss! Magnus lämnade då mig med vagnarna och gick för att leta hål i stenmuren liksom genom nästa stenmur för att vi skulle kunna fortsätta!


Några hål hittade han inte så det var bara att bita i det sura och vända.. :-(


Det blev en lång prommenad men hundarna var nöjda! och vi med för det var ju så skönt väder!


Tyvärr vaknade Amanda på vägen hem och hade sedan svårt att somna om så vi fick sitta hos henne en bra stund för att hon skulle somna om!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards