Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Vilken kväll!! Sovande ungar träning och FILM!

Vilken härlig kväll jag haft!


Slutade lite tidigare och hämtade MAgnus och barnen i Vide. Båda barnen var mycket trötta och vi åkte därför hem och petade i dm lite mat rätt snabbt. Magnus gick sedan ut och klippte gräset medan Amanda lekte lite och Emelia såg på Dora.


Efter Dora var slut var det läggdags för bägge tjejerna. Satt med Amanda i knät och Emelia låg i sin säng och jag läste om Piff och puff men hann inte ens läsa färdigt boken innan Emelia somnat.


Stoppade ner Amanda som då naturligtvis började skrika direkt! Lämnade henne trettio sekunder och gick sedan in igen och stoppade ner henne igen. Hon somnade efter en stund av krypande i sängen! Sedan dess har bägge tjejerna sovit med endast kortare stunder då de vaknat till..


När Magnus var färdig gick jag ut och tränade hund en stund.. Jag ha ikväll lånat Ylva också (hon ska få följa med och prova valla lite imorgon..) Hon fick följa med ut och prova lite agility hon med. Vi gjordedet enkelt för henne och lät henne jobba mot godis som lockadehela tiden. Hon var väldigt försiktig men inte rädd för något hon provade..


Kul men hon tar inte alls för sig som Tingling som ju är klickad från grunden.


Provade även frivilligt kvarsittande med dem bägge och där var Ylva en stjärna! Har hon inte fått varsågod så skulle det aldrig falla henne in att röra sig.. Ting däremot ryckte flera gånger men även hon sitter kvar i grunden..


Tingeling fick också köra lite av varje.. Slalomen känns bättre och bättre.. Hon har börjat att attakera och ta i för att komma fort igenom vilket är kul!


Balansen som imorse ungefär.. en del träff och en del miss,, Däcket tunnlar och hinder verkar dock fungera bra på raka sträckor nu.. :-)


Efter träningen hade Magnus dukat upp med vin och ost och en film! Vi fick se nästan hela ostört.. men bara nästan.. en kissepaus med Emelia och en omgång med en ledsen Amanda som fick välling..


Men ändå! En hel film!!


Nu är det sovdags för imorgon ska jag och hundarna åka till Attsjö för Mia har lovat att vi ska få komma och valla lite! :-)


Natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards