Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

6-pinnars slalom samt running contacts del 40??

Ett par dagar nu har slalomen verkat lossna så jag bestämde mig för att utmana lillan lite. Byggde om bermudatriangeln till en fyrkant och passade dessutom på att sätta upp en sida med två pinnar två sidor med fyra pinnar och en sida med sex. Imorse var det premiär för denna fyrkant. Började på tvåan som hon missade fortsatte varpå hon tog bägge fyrorna och skickade sedan på sexan.. Hon tog två portar hoppade över en gjodre en halvhalt och avslutade med två.. Rätt ok faktiskt.. muntligt beröm men inget c/t.


Så gav vi oss på nästa varv. Tvåan tog hon fint och den ena fyran men missade den andra men sedan förvånade damen mig och tog hela sexan! utan tveksamheter! WOW! :-) Vi körde ett par var i vardera riktningen och till slut hade hon tagit sexan tre gånger med minst en gång åt vardera hållet! Känns som om det lossnar mer och mer! snart har vi en riktig slalom! :-)


Gick ner för att ta lite kf balans också. Varierade mellan att skicka hela och bara upp och vända men tog idag bort mitt springande brevid.. rörde mig istället i prommenadtakt eller stod still.. det vart ganska bra! vi fick kanske 80 procents träff..


Igårkväll plockade jag fram en ny target ska träna in tasstarget på den inne Slutkriterierna kommer att vara fullfart en tass på targeten och fortsätt.. Kanske kan den sedan placeras ut på kf för att få något ytterligare stöd i siktandet?! Någon som har någon åsikt?


Har funderat lite över hur jag ska lära in A:et också.. inspriationen tryter.. running där med kanske..


Vippen har jag en plan för iallafall.. har tränat in såpass att rörelsen är en förstärkare som betyder nu kommer belöningen.. Sedan gäller det bara att få henne att förstå att rörelsen inte kommer förrens man är längst ut. Hon springer idag ca 3/4 tvekar sedan och går till slut sakta längst ut innan jag släpper ner vippen.. (När vi började träna så upptäckte hon att hon kunde få belöning där och sprang dit på eget bevåg och traskade över.. borde ha vetat bättre för då stannade hon ju naturligtvis när den började tippa... Numera ligger vippen på rygg tills dess vi ska träna den...) att släppa från högsta höjd är inga problem (det är ju förstärkt! ) En target längst ut! kanske nosdutten där för att få in stoppet.. tasstargeten vill jag ju inte ha stopp på.. hmmm tål att kluras lite på. :-)


Dags att jobba lite!



 
 
Myra o Hanna

Myra o Hanna

18 juli 2008 13:56

Åh vad kul o hitta en bloggare som också kör running contacts. Hit blir det fler besök så man kan läsa till sig problemlösningssvar ;)
Lycka till!

http://minmyra.blogspot.com

 
Ingen bild

Jag själv

22 juli 2008 09:54

Du är välkommen! Det är kul att veta att man inspirerar någon!
:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards