Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

En mycket lyckad "Prova på kväll"

Nu har vi haft prova på hemma i trädgården med 11 hundar och nästan det dubbla antalet entusiastiska förare plus en hel del publik. Jag antar att det blir så när man bor på landet och drar igång nåt nytt.


Det var trevligt! Men jisses va nervös jag var! Vet inte varför egentligen men jag kände mig jättenervös inför alla människorna. Jag fick dra efter andan flera gånger innan jag fick ur mig ett välkomna hit! Flera av dem var ju blivande grannar.. :-)


När jag väl fått ur mig det första och plockat upp namnen på alla (borde kanske kunnat flera namn sedan tidigare men jag är sååå dålig på detta med namn! ) och deras hundar så satte jag igång dem på lite hyfsat enkla frammåtsändande övningar. För vissa aldeles för lätt (de hade gått både nybörjarkurs och fortsättning tidigare..) och för ndra alldeles lagom då de hade fullt upp med att konkurrera med tio hundar och förare som tjoáde runt om kring..  


Efter en timma gick vi in och fikade.. Magnus hade bryggt kaffe och satt fram vetelängder! Under fikat pratade jag lite och frågade om de var intresserade av att gå kurs och det var de ALLIHOP!!! Ojoj.. insåg ju snabbt att vi inte kan vara så många i trädgården och träna samtidigt.. Så på stående fot beslutade vi att dela in dem i två grupper och köra två kurser..

 :-)


Det blir nog jättebra! Flera av hundarna har mycket entusiasm och mycket go i sig så det blir nog toppen!


Så kul att vara igång! :-) Nervositeten släppte så fort jag kom igång med instruerandet!


Nu ska jag bara sätta ihop en inbjudan så drar vi igång i mitten av augusti!


Tack Magnus för att du passar barn s att jag kan göra detta! :-)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards