Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

jag tror hon kan det!!!! samt Prova På

Igår kväll och imorse blev det min vana trogen korta träningspass med lillsnuttan. Lite slalom och lite kf träning.. Börjar det bli tjatigt?? Sluta då för all del läsa för här kommer det bara blir träningstjat och skryt.. (scrolla ner fem stycken så slipper du tränings och skrytbabblandet ;-) )Läser du vidare - skyll dig själv ;-)


Slalom ja.. har ju en bermuda hemma nu och har väl varit rätt missmodig ett tag då min idiot??!! till Kelpie glömde allt om vad slalom var när jag flyttade om pinnarna! Men igår kväll (ja redan något tidigare pass tror jag) började det lossna.. Hon kunde göra rätt inte bara en utan till och med två och tre gånger på raken (givetvis med belöning mellan!) och som om inte det var nog så gjorde hon rätt åt båda hållen!!?? Innan har det bara varit medurs som fungerat någon gång ibland men nu fixade hon moturs också! Korrekta ingångar och fyra pinnar som om hon aldrig gjort annat!! :-O konstiga men duktiga hund!


Så tog vi några kontaktfält också.. har ju slängt bort brädan nu och kör direkt på balansen för att se vad som händer.. rätt beteende leder till godis eller kamp och fel beteende då blir man utan belöning... Hur var det jag sa igårkväll.. possitiv förstärkning och utebliven belöning... hmmm ja det går att träna hundar och barn på samma sätt!! Bara man anpassar belöningen för Tingling vill ha KÖTTBULLAR! inte sällskap.. :-)


Igår tog hon några fint (typ fyra och ja det var 100 procent sedan bröt jag för jag ville inte få fel!) I morse körde vi kanske tio fält med 100 procent träff! varav en som jag underkände..


Det är tredje passet på raken med 100 procent!!!! Kan det verkligen fungera??????????


Kul isåfall.. ska gå tillbaka och läsa här när jag får bakslag framöver.. :-)


Ikväll drar jag igång verksamheten.. Tio anmälningar till Provapåkvällen har jag fått! :-)


Roligaste samtalet var nog nedan återgivna..


-Jag skulle vilja vara med på agilityn.

-det går bra!

-yy skulle nog också tycka att det vore kul!

-jaha?

- fast hon kan inte första gången.

- Nehe.

- och hon kan inte andra gången heller.

- andra?

-Troligen kan hon tredje gången.

-Tredje?? Ööö ja jag hade ju tänkt följa upp provapåkvällen med en kurs men det är ju inte ännu fastslaget när den skall starta eller vilken dag i veckan det kommer bli....

-jaha..ok men när ska jag komma?

-på tisdag 18.30


Hela samtalet kändes lite förvirrat för jag begrep inte vad hon menade med andra och tredje gången.. En prova på kväll är ju just det en kväll.. men det är ju kul att de är intresserade av mer!! Då kanske vi kan få ihop en liten kurs!


Egentligen borde vi heta något! Typ som Byrackarns heter Byrackarns.. förbaskat bra namn! Synd att det är upptaget ;-) Får fundera ut något (ni får gärna komma med förslag!) och sedan borde jag också be syster yster måla en logga som passar. Får fundera lite till.. Gillar nedanstående till temat.. kanske något liknande ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards