Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

Om att hamna i tidningen..

Jag har sedan vi skaffade Agilitybanan fått massor med förfrågningar på om det inte kan bli någon kurs hos mig. Tanken när vi skaffade banan var ju just det.. att hålla lite kurser. Nu har det dock inte blivit av och tiden har runnit iväg. Men nu bestämde jag mig för att nu ska det bli av!


Sagt och gjort! Jag satte mig ner och skrev en inbjudan till prova-på-dag! Kan ju vara bra att börja i rätt ände så att folk vet vad agility är innan jag bjuder in till kurs!


Jag bad sedan Magnus ta med lappar när han åker till dagis eller åker och handlar och sätta upp dem. Snäll som han är så lovade han göra det :-)



 Han gjorde dock mer än så!


Han ringde Smålandsposten!!!!

 

Som i sin tur ringde mig och bokade in ett möte till imorgon! De ville ju hinna skriva om min agility prova på dag inför dagen.


Lite reklam får man då..


Men hjälp.. jag borde kanske skrivit något om begränsat antal deltagare.. först till kvarn eller nåt sådant! Tänk om det blir en invasion av hundar i vår trädgård?

 

I vilket fall sa journalisten att han dels ville ha en interjuv och dels foton till tidningen samt om möjligt även filma för websidan...


Jag är inte riktigt van vid att stå i centrum sådär.. men vi får väl hoppas att det blir bra..


Ja jag är lite larvig jag vet :-)



Återkommer med rapport och eventuell länk till repotaget.. om jag inte skäms alltför mycket förstås ;-)


 
 
Anja & flock

Anja & flock

10 juli 2008 10:49

Annapanna, kan du inte mejla mig lite privat sådär, vi har en fråga från klubben! (och jag har inte din adress!)

Agilitybana i trädgården vet jag precis hur det är= Skitkul!
Vaknade till härommorgonen å lilla Jaffa tränade på som bäst... Sprang med sin kamptrasa genom platten, långa tunneln, korta tunneln, runt runt. Övade lite sas;)

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anja & flock

10 juli 2008 10:49

Ääää glömde min adress:
anja.giermann@telia.com

 
Ingen bild

Anna-Lena

11 juli 2008 08:32

Hej Anna!
Jag har skickat ett mail till dig via agilitylistan...eftersom jag inte är säker på att den kommit fram så ber jag dig höra av dig till mig anna_l_n@telia.com. Jag har en fråga till dig;) Hälsningar, Anna-Lena, Öland

 
Marina

Marina

12 juli 2008 01:18

Bläääää, vilken äcklig larv!!! Går fortfarande rysningar längs min ryggrad! Men det jag skulle skriva var vilket snyggt kort! Har du gjort det själv? Spännande att du är på G med kursen nu. Inte för att jag kunde läsa artikeln (ska testa igen imorgon) men kul kul kul med en helsidesartikel!!!!!

http://miaori.spaces.live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards