Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Hemma igen

Så var semseterveckan slut!


Gotlandsresan har varit underbar i princip från början till slut! Vi har haft bra väder nästan hela tiden!


Vi har besökt Lummelundagrottorna och tävlat agility under de sista dagarna på Gotland.


Lummelunda var lite spännande Tyckte Emelia.. roligast var nog de märkliga grottfjärilarna som bodde i in och utgågnen och spindlarna som gjorde dem sällskap tror jag hon tyckte.


Själv var jag inte så imponerad av grottans inneboende men stenformationerna är alltid märkliga att se :-)


Midsommarafton var det (äntligen) dags för TÄVLING!! :-) Icka har nog väntat hela veckan och jag skulle ljuga om jag inte sa att jag sett fram emot detta jag också! Jag har ju haft kul hela veckan men agility är ju sååå roligt.


Först ut var en hoppklass! Icka gick bra men jag tappade henne i en sväng i början. Vi tappade kanske en en och en halv sekund på den svängen. Vi slutade tvåa efter Jenny Damm och Elvis. (de var två sekunder före oss! ) En härlig inledning på helgen en SMnolla och SMpinne till oss :-)


I agilityklassen gick det inte lika bra. Icka petade ner en pinna och slarvade på kontaktfälten så jag valde att ta om ett sådant och därmed diskade vi oss. Handlingsmässigt var vi dock i fas och det var ett rätt bra lopp i övrigt.


Midsommarafton spenderade vi hemma hos Ulrika! Hon bor i källaren i ett hus och det var jättefin inrett :-) Även övervåningen (där hennes Mamma med Sambo bor) var fint inredd om än lite annorlunda! Tycker det är kul med folk som vågar utnyttja färger och former.. själv är jag lite feg på det viset :-) Gott och grillat åt vi på kvällen med en jättehäftig sallad med grund i färsk spenat och jordgubbar!!! :-) Så gott!


Lördag morgon blev en tidig morgon för vi skulle hinna städa ur stuga och packa in allt i bilen innan tvälingen! Vi steg upp fyra för att hinna och hann då med god marginal. Både jag och Magnus funderar på att hyra stugan fler år! den var jättefin verkligen!


I hoppklassen som gick först lyckades Icka och jag få till ytterligare en nolla. I loppets sluthälft var det dock en hel del 180 graders svängar där jag inte jobbade med svängarna alls (ville inte få någon rivning) vilket ledde till en del tidsförlust.. trots det kom vi trea :-) ytterligare en SMnolla/pinne till oss :-)


I agilityklassen lite senare får man förlåta mig om jag tappat lite focus! Jag var trött! med Mycket livräddning då jag blir extremt flaxig med armarna och ben tog vi oss med nöd och näppe runt felfritt! Pust! Det var INTE ett snyggt lopp men jag kände ändå mig väldigt nöjd då vi faktiskt inte slutade jobba när det blev stressigt utan höll ihop det hela vägen om än en mycket låååång väg! Vi slutade på en sjätte plats i det loppet och var därmed en placering för långt ner för att få en pinne. En SMnolla blev det dock och det kan kanske vara bra att ha.. man vet aldrig.


Kvällen spenderades hemma hos Ulrika som var snäll och lät oss bo hemma hos henne! Faktum är att vi fick husera i hela källaren för hon och hennes hund flyttade upp på vinden den natten. Tack snälla för sovrum en natt! :-) Vi kunde inte haft det bättre! God mat och gott vi bjöds vi på också :-)


På söndagen följde Ulrika med som publik. Så nu gällde det ju att prestera bra! Eller nåt.. Icka rev snöpligt i hoppklassen! Trist annars hade tiden räckt till en tredje plats. I agilityklassen hoppade Icka balansen ner! (Måste träna på kontaktfält balans igen! hon slarvar för mycket då det ska svängas direkt efter..) och dessutom fick hon en rivning innan jag tappade henne i en sväng. Vet inte varför jag tappade henne men kanske hade jag gett upp och jobbade inte eftersom vi hade tio fel.. Trist med en disk på grund av fel väg. Vi hade ju en fin statestik i övrigt under helgen.


Inför sista klassen vi skulle hinna med var allt stressigt och rörigt. Kissiga barn, hungriga barn, småstressad man orastad hund väntande båt, packning överallt var bara några av ingredienserna. lägger man till stressad förare med huvudvärk som även var jättetrött så blir inte ekvationen den bästa. Jag försökte focusera på loppet men det var inte lätt! Icka slarvade åter på balansen ner (tror dock inte vi fick fel) och sedan tappade jag henne i en nästan identisk passage som i föregående lopp.. När hon inte stoppar upp A:et därefter tar jag om och resterande kontaktfält sitter toppen! hon sprang dock förbi ytterligare ett hinder på vägen mot mål men det struntade jag iså det märkte hon aldrig!


På det stora hela en bra helg med en rätt dålig sista dag! Kanske orkar vi inte så många tävlingsdagar?? Eller så var det något annat! Med TRE SMnollor och TVÅ SMpinnar är jag ändå mycket nöjd med helgen! Det börjar se ut som om vi ska kunna kvala till SM nästa år!känns bra! Om jag räknat rätt så saknar jag bara en pinne i vardera klassen nu. Ska jag ta mig dit på nollor saknas det två agilitynollor och tre hoppnollor.


Vi hann inte med den sista öppna hoppklassen men det var kanske lika bra! vi var så trötta hela familjen så det räckte nog! Efter att ha handlat lite på vägen var vi hemma igen ungefär tjugo i elva på kvällen!


Magnus har tagit bilder i helgen igen! Vi har lagt upp en hemsida nu där vi ska lägga ut bilderna! lovar att meddela här när det sker!









 
 
Birgitta & Ida

Birgitta & Ida

25 juni 2008 17:28

Grattis till en lyckad helg på Gotland!
Tack för trevligt sällskap i tältet, väntar med spänning på bilderna! :)Några Magnus visade var riktigt lyckade!

http://web.telia.com/~u29403425

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards