Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 11 juni 2008

Varje vecka samma elände!


Våra kontor städas varje dag tror jag men en gång i veckan är det storstädning med våttorkning av golv mm. Idag var det dags för veckans plåga! Visst är det trevligt när det blir rent men jag tvivlar starkt på att det blir rent när vi får skurat. Det luktar nämligen avskyvärt när lokalvårdaren (eller vad de heter nuförtiden) passerat mitt rum! Unket skurvatten, gammal piss eller möjligen sura spyor är vad det luktar när han är färdig.. och nej det är inte han som luktar utan hans trasor och därmed mina golv efter att han gjort klart!


Har starka funderingar på att begära att slippa få skurat! Alternativt begära vattenbyte, byte av skurtrasa och dessutom användning av något trevligt doftande skurmedel.


Så här på sommaren funkar det hyfsat att ställa alla fönster på vid gavel när man fått städat - visst man får lägga tyngder på alla papper men det är det värt! - men vad ska jag göra i vinter? Hua.


Nä tacka vet jag grumme såpa eller nåt annat! Jag ska nog be att få städa själv i fortsättningen! Ska kanske springa bort till toa och låna doftdöljaren där? :-)


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards