Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 3 juni 2008

Igår fick Tingeling inte träna någonting alls! På morgonen hann jag inte och på kvällen beslutade jag mig för att det skulle bli Ickas kväll helt och hållet.


tycker att dagens bild påminner lite om hur nöjd Icka verkade med att få stå i centrum helt själv (fast Ickas tunga hängde förstås låååångt nere vid marken när hon var klar! :-) )

Jag byggde upp en bana till henne med två balanser ett A en vipp två slalom och några staket, in emellan och ett hinder som skulle tas bakifrån.


Märkte med en gång att jag tränat för lite banor med Icka. Hon har ju fått träna på det som varit framme med kontaktfält och slslomingångar som prioritet men ingar banor..


Icka blev sååå lycklig av banan att hon rusade åt alla håll kändes det som. Gha! hon blev vid i svängarna och på mer än ett ställe tappade jag henne då det var rätt trångt mellan hindren.


Hon tog dock alla kontaktfälten skitsnyggt och skiljde bra på "ner" och "sväng". Tredje gången som vi började om var jag mycket noga med att ge alla "back"-kommandon (första två vändorna glömde jag det i någon passage med följden att hon då rusade iväg åt något håll och tog första bästa hinder) och då satte vi banan! :)


Tyvärr rev hon en del under träningspasset. vet inte riktigt varför? kanske har vi helt enkelt tränat för lite med höga hinder. Tings hinder ligger ju på marken eller max 5 cm..


Tror att Icka behöver fler banpass om vi ska kulla plocka några pinnar mer :-)


Anmälde igår till Bjuv och Ulricehamn också. :-)


Jag anmälde till lydnad Elit med igår. Bjuvscupen går ju lydnad och agility parallellet. Det brukar gå bra att kombinera tack vare flexibla agilityfunktionärer!! TACK!!! :-) (lydnadsfolket är dock mycket stelbenta och inte alls villiga att sammarbeta med tex lottning eller så.) Så nu måste jag ta tag i lydnaden igen! en spark i rumpan för att komma igång alltså :-)


Tingeling fick ett kort pass imorse. fyra slalom (missade en ingång) och så balans träning. det var hundra procents träff på kontaktfälten men flera som jag inte godkände, (tassar högst upp och därefter skutt av) Känns ibland tröstlöst att hålla på. Fattar hon eller har hon bara tur?? lägger jag grunden för att få en studsande flygande hund på kontaktfälten där det blir lottdragning i huruvida hon råkar träffa eller missa eller lägger jag grunden till superduper kontaktfält där jag kommer tjäna massor med tid??!! :-( Tvivlet är enormt just nu!


Fick bakslag när vi flyttade från trapp till balans. vi ligger kvar på kanske 15 cm och det känns som om det tar tid. Dessutom har jag ju märkt att hela balansen ändrar hennes steg också (till det negativa) så det ser ut att vara en låååång väg tills vi får ordning på dem. (om vi nu någonsin får det)


SUCK..


Får ta nya tag ikväll både med Icka! (vi ska ju tävla i helgen) och Tingeling.. hon blir ju snart ett år?? med den takt vi håller behöver jag två år till innan vi har slalom kontaktfält mm så att vi kanske ska kunna ta oss ut och tävla!


SUCK SUCK SUCK..


eller nej nu ändrar jag mig!


KUL KUL KUL nu har jag verkligen fått något att bita i!! :-) Vilken utmaning!


Possitivt tänkande!


Ska rota fram lite koner och någon apportbock också så att vi kan bli SvLCh också!


Icka LP 1,2,3 SvAgCH, SvAG(hoppCH) SvLCH det hade varit nåt det :-)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards