Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 12 juni 2008

Fick precis ett samtal från gotlandsfärjorna.. de hade inte lyckats dra pengarna från vårt konto och hotade nu med att vår resa skulle brinna inne!!! MEN!!!


De har tidigare varnat oss varpå jag förde över pengar på kontot så att de skulle kunna dra! Mailade dem och meddelade att nu finns det pengar! Men då drog de tydligen inte pengarna! istället försökte de nu med följden att någon annan räkning slukat pengarna. Hopplöst!


Jaja jag vet jag borde ha bättre koll på vad som går in och ut på kontot men ibland finns inte tiden.


Jag fattar inte varför de inte precis som alla nadra kan ge oss ett kontonr dit pengarna ska betalas in för då jan jag själv lägga in summan när det finns pengar och behöver inte stå där utan just den dag som de bestämmer sig för att dra pengar!


Jag vill inte ha för stora summor på kontot med kort till eftersom det då är alltför lätt att shoppa loss för mycket med följden att man inte har tillräckligt kvar till räkningarna!


Ge mig nummret så ska jag betala!!!! SUR!!! Jag vill till Gotland och era tramsiga betalningsregler ska inte hindra mig för då!!!!!!!!!!!!



Igår hade vi gäster. Två arbetskamrater och deras respektive kom över en stund och vi hade jättetrevligt. Jag hade gjort en pastasallad och till efterätt åt vi hemgjord dajmglass. Det var lite stressigt innan de dök upp men sedan flöt det på bra :-) Magnus skötte nattning av Emelia så att jag kunde vara kvar och umgås. skönt! Tack Magnus.


Amanda fick vara uppe. Hon var trött men på bra humör nästan hela tiden. Kvittrade och pratade i ett :-)


Imorse var det dock lite segt att gå upp. Jag städade nämligen iordning köket innan jag gick ock lade mig igår och diskade en del för hand (tallrikarna är för stora för diskmaskinen..)


Jag kom dock upp och när jag var färdig att gå tog jag en korvsnutt med mig för att träna Tingeling ett kort pass (det blev ju inget igårkväll..) Hann skicka två gånger på slalom innan jag såg att en av hästarna i hagen intill vår trädgård stod utanför hagen!! Oups!! Det kan väl aldrig vara bra! Jag gick närmare och konstaterade att den faktiskt inte stod utanför utan inne i men den undre tråden var av och den övre ordentligt uttöjd så att hela hästen stod utanför där stängslet eg borde ha gått. När hästen backade emellanåt kkunde man se att snöret hängde ca 15 cm ovanför marken när den var slak. Kan lätt räkna ut att det inte blir några svårigheter att ta sig över eller under för den delen .


In och leta telefonnummer och där försvann den träningstiden! :-(


Nåja hästägaren var tacksam och skulle komma och göra nåt åt det och det är väl det viktigaste! Inga hästar på vägen!! :-)


Dagens goda gärning eller nåt :-)


Igår när jag körde från jobbet hamnade jag efter en husvagn som det stod Agility på (dessutom hängde där två rosetter i bakfönstret. Min gissning är att de var på väg till Kalmar och Öland inför helgens drabbningar!


Det suger i agilitytarmen när jag tänker på SM som jag missar i år på grund av graviditeter och borrelia erlichia hela förra SMkvalåret. Visst jag var erbjuden en reservpltats i ett lag (och det hade varit skitkul att köra! ) men eftersom semstern ser ut som den gör och denna vecka blir den enda riktiga semsetern Magnus och jag får ihop i år så får ni andra sköta SM medan jag åker till Gotland och vilar!


Ska tänka på er när jag sitter på båten på lördag!


LYCKA TILL ALLA SOM SKA DIT!!!! KÖR SÅ DET RYKER OCH VAR SNÄLLA MOT ERA BÄSTA VÄNNER OAVSETT HUR DET GÅR!


KRAM!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards