Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 10 juni 2008

Som jag skrev tidigare så kommer några arbetskamrater över imorgon kväll. Därför skulle jag handla, städa och göra glass ikväll så att det inte blir för mycket imorgon.


När jag kommer hem (efter att ha handlat) upptäcker jag dock en av bieffekterna till att bo på landet.. Det blåser idag och därför har vi inte någon el hemma! Så gick det med damsugning och glassgörande. Jag vispar inte glass för hand! Det är alldeles för jobbigt!


Underbart att bo på landet!!! Prognosen var att strömmen skulle komma tillbaka vid nio!


Det blev smörgås till kvällsmat och nattning av barnen. Sedan gick vi och pulade lite tills strömmen kom tillbaka! För hör och häpna den kom tillbaka!! Prognoser är inte alltid de mest pålitliga, inte om man bor på landet.


Så nu har jag gjort glass och Magnus har damsugit nedervåningen. vi har dessutom slängt in en tvätt (för tvätta behövs alltid) och kört diskmaskinen. Tänk vad man är elberoende egentligen!! Nu sitter Magnus och tittar på tv och jag bloggar.. ännu mera el.. :-) Tur vi fick srömmen tillbaka!


Sov gott!

Sista veckan innan en veckas semseter!! Idag är det tisdag och imorgon kommer några arbetskamrater med respektive över för middag och småprat. Ska bli jättemysigt. Sedan är det torsdag och på fredag ska vi fira Amandas 1 årsdag. full rulle denna veckan mao.


På lördag bär det av till GOTLAND!! En veckas semester, med förhoppningsvis sol bad och sköna lata dagar!


Vi har hyrt en stuga i Brissund med havstomt! :-) kan det bli bättre! Vi hoppas iallafall att det inte kan det!


Tränade Tingeling ett kort pass igårkväll och ett idag på morgonen. Igår var en katastrof. Ingen koncentration alls på det vi gjorde och massor med avhopp, missade ingångar och allmänt ointresse.. jag provade lite olika saker för att få upp motivationen me3n kammade noll och efter att ha provat både vid slalomen (kanske fyra skick där sista gick bra och då bröt vi), balansen (på samma sätt) och lite handling så lade jag ner. Mycket besviken på den omotivation hon visade.


Imorse var det dock en helt annan hund! Koncentrationen var hög men hon missade flera ingångar i slalomen innan hon kom på vad det var hon gjorde för fel. full fräs var det hela tiden och en glad och lycklig hund. När polletten trillat ner skickade jag två gånger till och sedan bröt vi och vandrade över till balansen (som fortfarande ligger på ca 15 cm). Skickade kanske tre gånger (upp och vända och sedan ner - vilket brukar vara enkelt och leda till träff) och därefter kanske 7 skick på hopp hopp tunnel balans (vilket är svårare då farten blir högre) och gissa vad!! Jag fick 100 procents träff!!! :-) (två gånger underkände jag då träffen satt på övre tredjedelen av kontaktfältet men ändå! WOW vilken skillnad mot igårkväll!!!


När det gått så bra bröt vi helt med träningen Man ska ju sluta när man är på topp :-)


Underbar känsla iallafall! Får försöka få in lite pass under veckan eftersom det kommer bli dåligt med träning under semsetern..

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards