Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Charmen med att bo på landet

Som jag skrev tidigare så kommer några arbetskamrater över imorgon kväll. Därför skulle jag handla, städa och göra glass ikväll så att det inte blir för mycket imorgon.


När jag kommer hem (efter att ha handlat) upptäcker jag dock en av bieffekterna till att bo på landet.. Det blåser idag och därför har vi inte någon el hemma! Så gick det med damsugning och glassgörande. Jag vispar inte glass för hand! Det är alldeles för jobbigt!


Underbart att bo på landet!!! Prognosen var att strömmen skulle komma tillbaka vid nio!


Det blev smörgås till kvällsmat och nattning av barnen. Sedan gick vi och pulade lite tills strömmen kom tillbaka! För hör och häpna den kom tillbaka!! Prognoser är inte alltid de mest pålitliga, inte om man bor på landet.


Så nu har jag gjort glass och Magnus har damsugit nedervåningen. vi har dessutom slängt in en tvätt (för tvätta behövs alltid) och kört diskmaskinen. Tänk vad man är elberoende egentligen!! Nu sitter Magnus och tittar på tv och jag bloggar.. ännu mera el.. :-) Tur vi fick srömmen tillbaka!


Sov gott!

 
 
Marie Winberg

Marie Winberg

11 juni 2008 09:06

Vad kul att du hittade oss! Jovisst kommer jag ihåg er och det verkar ju gått bra för Icka. Hoppas det inte var Ebba som fick dig till att skaffa ett sånt där elände som en WK...;) I så fall avsäger vi oss alla framtida skadeståndskrav med omedelbar verkan! Hon har ju en förmåga att (för)störa livet för de flesta utom hennes husse som hon har lindat runt tassen totalt ;) Har lagt en bookamrk på er och kommer att kika in då och då!! /marie :)

http://www.vildaflocken.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards