Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 4 juni 2008

Ökad svårighet på Running contacts.

Inledde med fem repetitioner med allt som det brukar vara och fick sedan inspiration att stegra svårigheten lite utan att höja brädan som fortfarande ligger på ca 10.


Har nu byggt upp en liten rundbana med hopp däck hopp tunnel balans. Detta för att jag ska börja röra på mig när jag tränar Tings kontaktfält! Det blev mao tre nya svårigheter för Ting idag. 1 mer fart över balansen och 2 matte rör sig! och 3 matte står inte rakt framför att sikta på!


Det sista blev för mycket. Ting hoppade av åt sidan eller stannade och tittade på mig istället för att springa. Inte bra. Ställde en skål framför för att få henne att sikta frammåt. Det fungerade bra. men då blev det ytterligare dragning frammår vilket fick ännu höfre fart till följd och därmed fler avhopp!


Med låg anslutningsbräda (10) så fick hon in en och annan lyckad träff efter några gånger. Med mer sådan här träning där belöning endast kommer vid korrekt utförande så tror jag nog det ska bli bra snart igen.


Skulle dock behöva ha träningshjälp! En skålbevakare! annars vet jag itne hur jag ska kunna få allt att fungera. Ett tag körde jag med stä'ngda snusdosor till Icka. Gjorde hon rätt öppnade jag dem gjorde hon fel fick hon göra om. Icka lärde sig dock öppna dem själv..


Kanske ska prova med Ting iallafall..


Slalom körde vi också efter två helt misslyckade skick (Ting focuserade på annat, vi har hästar som betar i hagen närmast våran tomt) peppade jag henne visade korven triggade ytterligare något och sedan satte hon fyra ingångar på raken från kl 2 till 4 därefter flyttade jag till andra sidan och därifrån skickade jag mot hästarna.. hon missade två till därefter satte hon två missade en och satte sedan ytterligare två innan jag bröt. Ingångarna fårn den sidan gjordes ungefär från kl 9-10.


Hade ett pass igårkväll också. det såg ut ungefär som dagens.. fast kontaktfälten var 100 procent trots att jag höjde till 20 efter några skick.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards