Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Grusgångar och härdsmältor!

Söndag.. Nu har ännu en helg hunnit komma och gå. I fredags fick vi besök av Emelias bästa kompis Emmy! De gick på dagis tillsammans i skåne och lekte mycket på eftermiddagarna. Båda flickorna var jätteledsna när vi skulle flytta så vi bestämde oss för att hålla kontakten så att de skulle få träffas lite då och då, och n i helgen var det alltså Emmys tur att hälsa på här för första gånen :-) Med sig hade hon Carina (mamma). Hela fredagkvällen lekte de mycket och länge. När det blev läggdags var det som sagt lite tonårsvarning över dem båda.


Igår vaknade de ganska tidigt (med tanke på hur länge de var uppe i fredags iallafall.) och började genast leka igen. Efter frukost tog vi alla tre banen två vagnar och en trehjuing med oss och så gick vi på prommenad hem till Emelias farfar så att hon fick visa sin farfar för Emmy. :-)


Sedan var det luchdags och efter det fick de leka en liten stund till innan det var dags att packa in Carina och Emmy i bilen igen för att åka hem. (de hade en tid att passa på kvällen i skåneland. :-(


Tror att båda tjejerna hade jättekul!! Igår eftermiddag var dock Emelia jättetrött! inte så konstigt med tanke på hur lite hon sovit senaste dygnet. MAgnus var i skogen och jobbade så jag var själv med barnen. När det är sådär trött och kinkit är det jättejobbigt att ha dem själv! Vi spenderade dock hela eftermiddagen ute på grusgången där vi rensade bort massor av ogräs som mer eller mindre tagit över grusgången helt! Idag kan man nästan se att vi har sten på grusgången :-) Efter grillning och lördagsgodis framför inspelat avsnitt av Dora stoppade vi henne i sägn och hon somnade nästan direkt! Sååå trött. Även Amanda var också jättetrött¨, somnade före Emelia,  så båda barnen somnade ganska tidigt. Skönt efter en dag med mycket gnäll och härdsmältor, kriser och kracher.


Idag vaknade de pigga och glada igen! Skönt! Vi steg upp före 8 och hade ätit frukost och tagit oss ut på grusgången innan klockan hunnit bli 8.30 efter två timmar på grusgången (till hälften rensandes till hälften jagandes Amanda upp och ner för trappen..) började Amanda bli grinig.. hungrig så vi gick in och nu efter en flaska välling leker barnen fint i Emelias rum.


Tror dock att Amanda snart behöver sova för lite smågnälligt är det mellan varven.


Så får göra nåt åt det nu!'



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards