Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

En dag i solen!

Vissa dgar älskar jag mitt jobb! Jag trivs visserligen på mitt jobb alla dagar men dagar som denna är bättre än andra! Idag har vi varitpå syn på Öland. Eftersom jag bor p vägen från Växjö fick mina kollegor hämta upp mig på vägen. På så sätt spara jag tid och slipper resa till växjö för att vända och sedan resa hem igen innan vi fortsätter mot Öland. Mao SOVMORGON!!!! :-) '

Jag fick tid över imorse att vara den som väckte Emelia och fick på henne kläderna! Mysstund med henne i knäet medan hon mornar till sig!! Det har jag saknat sedan jag började jobba. Därefter, medan Magus körde Emelia till dagis så fick jag spendera en stund hemma med Amanda. Hon och jag åt frukost ihop :-) En riktig lyxmorgon!!!


Innan jag gav mi av till mötesplatsen hann jag köra ett femminuterspass med Tingeling på hennes balans. Allt detta hanna jag och ändå kom jag till mötesplatsen i god tid och hann läsa lite i en bok jag hade med mig.


Sedan bar det av till Öland. Vi stannade och fikade i Kalmar och åt efter synen lunch på Golfklubben på Öland. Sedan var det bara hemfärden kvarjag var hemma igen en stund efer två!!!


Eftersom gräset kulle klippas idag har jag plockat undan hinder och utemöbler därefter passade jag på att ta ytterligare ett kort pass med Tingeling och hennes kontaktfält. Solen skiner och har gjort så hela dagen!!! Nu är klockan 15 20!! och jag har hela eftermiddagen och kvällen på mig att packa upp flyttkartonger och möblera och städa! Tänk vad mycket man skulle hinna om man inte jobbade så långa dagar jämt!


Nu ska här städas!


Eftersom ja inte laddat ner de nyaste bilderna får ni hålla tillgodo med några bilder på Tingeling i mars.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards