Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 20 maj 2008

Ja idag satt jag kvar vid skrivbordet med min lunch. Smörgåsar är trist att äta i matsalen. Spenderade lite tid med att surfa och hittade en hel del roliga bilder som jag sparat ner. Här kommer en. Texten är på engelska slappna av och läs och begrunda :-)



Igår vid tvåtiden var vi med Amanda på sjukhuset – barnavdelningen. Hon hade äntligen fått remiss för sitt hostande. Nu var hon ju då inte så hostig när vi var där. Hon hostade i receptionen och sedan efter vi varit inne hos läkaren. Typiskt. men läkaren var bra lyssnade på vad vi berättade och lyssnade även på Amandas andning. Hon fick även ta pricktester för häst och hund. Hon är inte allergisk mot varken det ena eller det andra. Läkarens slutsats var att hon hade en infektionsbaserad (tror jag han sa) astma. Vi kunde få mediciner utskrivna om vi tyckte att hennes hostande var jobbigt. Vi valde dock att avstå just nu och skulle få återkomma till hösten då infektionerna (förkylningarna) ökar igen.

 

Naturligtvis hostade hon en del i går kväll så att vi skulle hinna fundera på om vi verkligen gjorde rätt som tackat nej till mediciner. Söta lilltjejen. :-( Nåja förutom hostandet verkar hon pigg och glad!

 

Jag hade bägge tjejerna igår själv eftersom Magnus var i skogen och jobbade. När jag som bäst höll på att stoppa Emelia i säng ringde en ”granne” och frågade om hon fick komma och prova lite agility. Jag svarade att hon naturligtvis fick komma men att jag tyvärr inte kunde komma ut och hjälpa till just då eftersom jag var ensam. När Emelia sedan var nerstoppad i sägen och sagor var lästa och jag sjungit fem sånger så sa jag till Emelia att jag skulle gå ut en stund och att jag skulle komma tillbaka sedan.

 

Maria (”grannen”) och två av hennes barn var i trädgården med sin hund och vi pratade en stund. Det verkar som om många i byn med omnejd var mycket nyfikna på Agility och ännu mer sugna om jag kunde tänka mig att hålla kurs! Kul! Marias hund är idag fem år men en smidig orädd blandrastik som jag tror kunde bli riktigt bra på agility. Jag måste försöka få ihop det så att jag kan hålla en kurs! det hade varit jättekul!

 

Tingeling fick sig ytterligare ett träningspass på sin balans idag. En gång på 30 vilket var perfekt utfört sedan höjde jag till 40. Hon satte alla kontaktfälten och jag var helnöjd alla gångerna utom en då hon satte framtassarna på övre hälften av kontaktfältet. Efter kanske tio repetitioner sänkte jag till 30 och hon fick avsluta med kanske tre fyra repetitioner på den höjden. Ett underbart träningspass! Snart kanske jag kan gå över på riktig balans! Måste dock börja lägga in mer rörelse på mig! har märkt att det blir svårare för henne. Naturligtvis, men jag har ännu inte tränat så mycket på det. Mest på grund av att det är mycket svårare att se exakt hur hon sätter tassarna när man själv är i rörelse.

 

Idag ska vi spela Minigolf med jobbet! Ska bli jättekul!


Utlåvade bilder kommer.. har dock inte haft tid att pilla med dem.


Skulle dessutom vilja be alla er som surfar in här att lägga in en liten kommentar! Hade varit kul att veta ungefär vilka ni är och vad ni tycker att jag ska skriva mer eller mindre om!


Kram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards