Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 18 maj 2008

Söndag kväll, och jag är sååå trött. låg och nattade min yngsta och kännde att jag gärna gjort henne sällskap. Om jag lagt ner huvudet och slutit ögonen så hade jag somnat inom trettio sekunder!


Helgen ja.. hur har då den varit?  I fredags var det ju tjejkväll! Det blev bara jag och systeryster och kycklingklubbor med en sallad på melon, vindruvor, gurka, lök, soltorkade tomater och fetaost Till detta åt vi nybakat bröd med hemgjort vitlöks- och basilikasmör och så drack vi förstås vin. Förutom att telefonen ringde flera gånger under kvällen och att systers sambo kom hem och ville se hockey (vi körde in honom till grannen efter första perioden) så hade vi en kanonmysig kväll. :-)


På lördagen fick jag sovmorgon :-) inga barn som väckte oss. Hundarna väckte oss visserligen men en snabb kiss i trädgården så kunde man krypa ner i sängen igen – underbart!! Vi gjorde oss i ordning i lugn och ro och begav oss sedan till min far och hans sambo Gunnel för att fira att Gunnel fyllt 60. Det var trevligt. Vi åt och fikade inne men i övrigt var vi ute i solen.  När vi kom hem framåt 18 nattade jag Emelia och Magnus fick ta Amanda. Så fort Emelia somnat gav jag mig ut i trädgården för att i ett rasande tempo rensa alla landen! Magnus tyckte nämligen att det borde hinnas med innan jag eventuellt kunde åka ock tävla.. Genomsvett, knottbiten och öm i kroppen några timmar senare så såg de före detta totalt ogräs-igenvuxna landen riktigt skapliga ut. Magnus var i alla fall imponerad och hade inte någon åsikt om att jag åkte till Hässleholm idag!


Så imorse ringde klockan alldeles för tidigt. Men jag masade mig upp och hade nästan ett leende på läpparna! Jag skulle ju få tävla!! :-) Amanda vaknade inte ens när jag klädde på henne och stoppande ner henne i bilbarnstolen.  En och en halv timmes resa lite drygt och sedan två lopp inom två och en halv och sedan körde jag hem igen.. jag var hemma tjugo över 12!!!  Loppen ja.. första loppet var ett ok lopp men några lite stora svängar men ändå ett bra samspel till fjärde hindret från slutet som var balansen. Icka hoppade kontaktfältet och drog mot tunneln efter som man inte skulle till! Jag fick visserligen stopp på henne vilket kändes som en framgång men femman var ändå ett faktum :-( Eländiga balans!! Jag måste verkligen lägga lite mer tid på att träna den!


Hopploppet gjorde hon riktigt bra fram till en sådan där tunnel situation som förra veckan.. ta den bortre av två och ”ut” är ett kommando man behöver. (jag har inte hunnit träna det än.. )När vi kommer dit är jag ganska nära så med ett "ut" får jag Icka förbi tunnel ett och mot tunnel två men där är jag inte nöjd utan jag tar för säkerhets skull i med ytterligare ett "ut"! Varpå Icka svänger ut mot ett annat hinder.. vägran! I slutsekvensen får hon också en rivning. En ok men resultatlös dag tyvärr.


Eftermiddagen spenderade hela familjen i trädgården. Gräsklippning, ogräsrensning i grusgångarna, refsning och bus med barnen! Underbar eftermiddag! Som avslutning på dagen grillade vi lax :-)


Medan jag nattade Amanda gick Magnus och Emelia till Kyrkan på gudstjänst med gospelsång. När de kom hem hade Amanda inte somnat! Hon somnade dock strax efter och då fick jag övergå till att natta Emelia för Magnus var helt upptagen i ett telefonsamtal.. Suck. Jag som var så trött att jag helst hade velat lägga mig i soffa och slötitta på något fånigt program..  


Nåja man kan inte få allt! En på det hela taget underbar dag i alla fall!


Jag har fotat en del idag också och Magnus fotade en del på tävlingarna i Tranås.. idag fyllde vi minneskortet så nu ska det tömmas. Ska försöka lägga in lite kort här. bla bildserie på Tings running contacts.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards