Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 14 maj 2008

Nu har vi packat upp flyttkartonger, burit ut möbler som inte skall användas, ställt iordning möbler som ska användas samt plockat undan massor! Det är nästan så att vi kan säga att det är färdigt! :-) Men bara nästan. Forfarande återstår en del småjobb som att hänga undan vinterytterkläder och skor och plocka undan en del småpryttlar samt dammtorka och dammsuga! Men nu ser vårt hem ut som ett hem för första gången!!


Allt detta hann vi plus att jag hann med tre korta vändor med Icka på banan (hon har fått slslomnoja?! går ur sista porten hela tiden???? jag begriper inte varför. visst rör jag mig för sväng och påverkar henne men det ska ju hon klara! hon är ju så rutinerad! Det får bli stadgeträning framöver med slalom trots mötande förare, flygande leksaker och andra störningar. Nu ska hon få jobba gammeltösen ;-)


Lillfia fick sig också ett pass till bestående av kontaktfält (hon missade inte ett enda av 15!!! Trots att höjden var 30. Dock var där två som jag underkände då hon inte var tillräckligt långt ner inan hon sprang av.. (perfektionist?? jag??) Kanske snart dags att höja ytterligare ett snäpp..


Slalom tränade vi också lite. provade med två raka pinnar och det gick bra men med fyra raka så ville hon inte riktigt förstå vad det hela gick ut på..


sedan fick hon träna lite tunnlar och hopphinder. I ett obevakat ögonblick fick hon syn på vippan! Kolla matte här är en sån där rolig som jag får godis när jag springer ner för den!!!! och så drog hon!.. Jag hann dit och stoppade den så att den slog över lagom fort och passade på att berömma massor! Hon såg superglad ut! :-) men jag får nog passa mig så att hon inte lär in fel beteede där. vill ju att hon springer hela vägen upp innan hon stannar!


Jaha. Imorgon är det ny arbetsdag och nu måste jag väl jobba mina 8 timmar för att få full dag! Men idag har iallafall varit en HÄRLIG DAG!


Vissa dgar älskar jag mitt jobb! Jag trivs visserligen på mitt jobb alla dagar men dagar som denna är bättre än andra! Idag har vi varitpå syn på Öland. Eftersom jag bor p vägen från Växjö fick mina kollegor hämta upp mig på vägen. På så sätt spara jag tid och slipper resa till växjö för att vända och sedan resa hem igen innan vi fortsätter mot Öland. Mao SOVMORGON!!!! :-) '

Jag fick tid över imorse att vara den som väckte Emelia och fick på henne kläderna! Mysstund med henne i knäet medan hon mornar till sig!! Det har jag saknat sedan jag började jobba. Därefter, medan Magus körde Emelia till dagis så fick jag spendera en stund hemma med Amanda. Hon och jag åt frukost ihop :-) En riktig lyxmorgon!!!


Innan jag gav mi av till mötesplatsen hann jag köra ett femminuterspass med Tingeling på hennes balans. Allt detta hanna jag och ändå kom jag till mötesplatsen i god tid och hann läsa lite i en bok jag hade med mig.


Sedan bar det av till Öland. Vi stannade och fikade i Kalmar och åt efter synen lunch på Golfklubben på Öland. Sedan var det bara hemfärden kvarjag var hemma igen en stund efer två!!!


Eftersom gräset kulle klippas idag har jag plockat undan hinder och utemöbler därefter passade jag på att ta ytterligare ett kort pass med Tingeling och hennes kontaktfält. Solen skiner och har gjort så hela dagen!!! Nu är klockan 15 20!! och jag har hela eftermiddagen och kvällen på mig att packa upp flyttkartonger och möblera och städa! Tänk vad mycket man skulle hinna om man inte jobbade så långa dagar jämt!


Nu ska här städas!


Eftersom ja inte laddat ner de nyaste bilderna får ni hålla tillgodo med några bilder på Tingeling i mars.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards