Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 29 maj 2008

Amningsdillemma

För andra natten i rad!!! har Amanda sovit hela natten! :-) Toppen!! Jag har dock väldig beslutsångest på morgonen efter en sådan natt, ska jag väcka lilltjejen och amma eller ska jag låta henne sova vidare (oftast med följden att hon vaknar fem minuter innan jag måste gå med ett krävande uttryck i ansiktet. Den bestämda minen som överrgår i illvrål om jag skulle ignorera hennes tuttebegäran i det läget!


Jag ammar fortfarande två till tre gånger per dygn, morgon och kväll, och så eventuellt natt, när jag jobbar, det kan bli någon mer gång på helgerna när jag är hemma. Som sagt.. nu har jag sluppit natten två nätter i rad. Om Amanda vaknat senare än 04 för nattamning har jag struntat i morgonamningen.


Men nu sover hon alltså hela natten vilket blivit ett bekymmer. Knäppt eller hur! :-) Om jag inte ammar måste jag nog pumpa istället. Efter 12 h känns det i brösten kan jag säga och då blir det mycket tufft att klara sig till kvällen. Vad göra vad göra? Väcka eller inte väcka. I morse valde jag att vänta med att väcka henne tills tiden för amning kändes knapp. Sedan väckte jag henne ammade henne och gick därefter till jobbet. Hon somnade om en liten stund (typ 10 minuter efter amningen sedan var hon vaken). Att väcka henne här får den negativa följden att hon blir morgonpigg den lilla räkan! hon vaknar nämligen samma tid på helgerna (brukar skilja på fem minuter mot när jag väckt henne under veckorna!)


Hon är 11,5 månader så det börjar väl bli dags att vänja av henne, eller? Med Emelia uppstod inte problemet eftersom hon själv slutade genom att, istället för att mysa och suga, ligga och tugga på mig! Då var det varken mysigt eller vettigt att försöka amma. Hon var ganska precis ett när vi slutade men då hade jag sedan någon månad tillbaka bara ammat ytterst lite så jag hade nog inte så mycket mjölk. Amanda är svårare för hon känns så beroende av tutte och närheten hon får genom amningen, så det blir nog värre att sluta då.


Det går hyfsat när jag inte är hemma men när jag är där KRÄVER hon sin tutte på ett högljutt och demonstrativt sätt.


Tutte or not tutte that's the question.

 
 
Emelie

Emelie

29 maj 2008 15:13

Vi kör fortfarande tutte här hemma också...Ammade ju Samuel länge, så vi kör väl på här så länge. Men det är banne mig snart slut på natten!!

http://www.klickerem.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards