Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 1 augusti 2008

SEMESTER!! Idag var sista dagen på jobbet och ikväll har vi firat med champange, rött och god grillad mat i trevligt sällskap! :-)


ÄNTLIGEN SEMESTER!!


;-)

Har knappt en minut över för hundträning på evigheter nu! Icka har inte fått köra någon agility på heela vckan och till gen ska vi tävla för att inte tala om nästa helg! Då är det SM för belgiska vallhundar! Innan dess måste jag setill at få lite tid över för träning!


Främst behöver vi banträning!


 Ikväll får vi gäster och de stannar til sö fm . JÄTTEKUL :-) men tyvärr så inebär det att det troligen inte blir någon tid till träning! Får satsa på nästa vecka!

De flesta? som spenderar dagen bakom galler har på ett eller annat sätt själva försatt sig i den situationen! Då kan jag tycka att skyll dig själv! Men inte alltid.. vissa låses in i en bur helt utan förskyllan! Sedan spenderar de hela dagen bakom galler utan att förstå och utan att kunna ta sig ut! Bara att vänta! Ingen förklarar nåt utan man bara låses in och blir lämnad åt sitt öde!!!


Låter det hemskt! Ja ok helt utan skuld var hon väl inte utan man kan nog säga att hon själv orsakat sin bakom galler vistelse. Men jag är inte så säker på att hon begriper det. Positiv bestraffning eller kanske snarare negativ dito? javisst men när den kommer många timmar efter man förtjänat sig av den så blir det lite luddigt med begreppen!


Vad svamlar jag om? Jo sliter man bort sitt drän så spricker såret upp och då måste man till vet för att sys.. Eftersom vet har stängt till kl 8 på morgonen tog jag helt sonika med Ting när jag körde på morgonen och hängde sedan på låset när de öppnade. MEN eftersom jag är en sådan idiot så glömde jag att hon troligen skulle behöva sövas och därför fick hon mat.. Vet kan därför inte söva tösen förren i em och Ting får fram till dess stanna hos vet i en gallerförsedd bur! Bakom lås och bom! :-)


Kan dock inte bestämma mig för om det är en positiv bestraffning, slänga in hunden i en bur när hon gör något dumt eller en negativ bestraffning, drar du dränet får du inte vara hemma hos oss längre... (det sista ligger väl närmast sanningen för possitiv bestraffning är väl mer fysiska eller?)



Fick via mail nedanstående instruktioner för hur man ska genomföra den första kyssen! :-)



Så händer det...







Det är den allra första kyssen, och åtskilliga frågor hopar sig:







Är det rätt tid?







Är det någon som kikar?







Vill han/hon överhuvudtaget kyssas?







Är andedräkten bra?








Och... Ska man tungkyssas med detsamma?







Men så beslutar du dig, lutar dig framåt, och bara gör det... 


















Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards