Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 16 augusti 2008 14:20

Varför tar det så på krafterna att passa barn?


Idag fick jag chansen att smita iväg lite för att hjälpa Birgit flytta kor och kalvar. Skulle bli kul att prova Tingling på nöt..


Ylva fick också följa med. Det började riktigt bra. Hundarna hämtade djuren och fick dem att börja röra sig åt rätt håll. Sedan skulle Birgit gå före och jag efter tillsammans med hundarna men där gick det snett. Tingling började (naturligtvis) cirkla och mota korna mot mig istället..


Det största problemet kom när Ting visade sig så taggad (efter lååång vila) att hon inte hade tid att lyssna på kommandon heller! Korna blev stressade och började försvara sig varpå Ting och Ylva svarade genom att trycka hårdare på från varsit håll!!! EFter ett tag kom Ting närmare mig och jag fick stopp på henne och hon fick gå i koppel ett tag. Ylva hade dock blivit förvirrad av Tings cirklande så nu cirklade hon till viss del. Henne gick det dock bättre att kommunicera med.


Så här långt kommna hade dock korna tröttnat fullständigt och de anföll i grupper om tre och fyra i taget! Hundarna vek inte men det kä'ndes som om ställningarna var låsta! Birgit och jag bröt därför och tog bort hundarna helt (Jag tog bort dem i det läget att alla korna var vända åt rätt håll även om de inte rörde sig) så att korna fick lugna ner sig och slippa försvara kalvarna. '


Tanken hade varit att Birgit skulle gå före och jag och hundarna en bra bit bakom för att trycka på utan att komma nära och stressa.. men som sagt när Ting inte lyssnar alls så blir det inte så bra!


När jag kom hem hade Magnus och barnen gått ut på prommenad och jag kunde därför duscha i lugn och ro och gick därefter för att vila.. någon vila blev det dock inte för telefonen gick varm och de som ringde pratade lääänge.


Nar Magnus ringde och sa att det fanns mat i vide till mig med tackade jag nej bara jag fick sova en stund och sedan somnade jag! Har sovit till nu! SÅÅÅ SKÖNT ;-) *I em får jag försöka ta barnen lite så att Magnus får sova.. han steg upp vid fyra i morse för att jaga och det var efter att ha kommit i säng sent samt passat barnen i natt :-)


Jag känner mig betydligt mer utvilad nu iallafall!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards