Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Ett telefonsamtal i natten..

.. vill man helst inte ha. Normala människor vet att man sover om nätterna och ringer därför aldrig om det inte har hänt nåt! Det var därför min första tanke - att det hade hänt nåt - när telefonen strax före ett slet sömnen itu.


Tog mig ur sängen och satte vänster ben i backen för att gå till telefonen och landade då benet vek sig raklång på golvet. Tog mig upp med höger fot och gjorde ett nytt försök med samma nedslående resultat. Vänster ben vek sig och på nytt låg jag raklång på golvet??!! Hann knappt fundera över det förren telefonsignalen slet tustnaden i bitar igen. Tog mig krypandes denna gång fram till telefonen och svarade.


Killen i telefonen frågade efter Magnus och sa tt han borde vara hemma när som eftersom han kört för en liten stund sedan från mötet han var på. Bakom Magnus hade en av killarna cyklat i diket och killen som ringde stod nu på dikeskanten och behövde hjälp med killen i diket. De båda hade bara cyklar och hade några kilometer hem så någon med bil var önskvärt.. :-/


Lovade att skicka ut Magnus igen så fort han hunnit hem. Men Magnus kom inte!?? Han har fortfarande inte kommit (tar kanske max tio min med bil därifrån??) och inte går han att nå via någon av sina mobiler heller!


När jag prövade benet på nytt fungerade det helt normalt igen??!! Märkligt!


Till slut ringde jag farfar Bengt och frågade om han kunde köra dit och hjälpa till och om han kunde försöka hitta Magnus på vägen. Själv vill jag helst inte väcka barnen och ge mig iväg mitt i natten..


Det har nu snart gått en timma sedan det första samtalet och ingen Magnus :-( Är faktiskt ganska orolig!


Sova blir nog svårt iallafall innan detta får sig en lösning..


Ps återkommer med rapport imorgonkväll då jag ska upp om två och en halv timme för att åka och tävla.. åtminstone var det planen om Magnus kommer hem oskadd! Annars får jag väl skicka med Icka eller nåt!


Måååste försöka sova nu ska bara ringa för 105:e gången och se om Magnus svarar!

 
 
Ingen bild

Anja o flock

25 april 2009 09:10

Men shit...
Hur gick det med allt?
(Benet sov nog bara!)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards