Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 26 april 2009

Idag var vi uppe med tuppen igen och denna gången körde jag till Nybro där jag mötte upp med Henric och Josefin för vidare färd mot Öland. På plats flyttade vi in i tältet våra lagkamrater redan satt upp och snart var det dags för första klassen. Agilityklass


Belle var först ut och fick tyvärr 15 fel och därefter lyckade Josse glömma banan och kränglade till den enormt. Hade banan dok varit så svår hade loppet varit toppen men nu blev det liksom en disk. Troy var näst ut och han var helt klart snabbast från första till sista hinder.. problemet var bara att han missade alla hinder däremellan :-/ När nu laget var diskat fick jag möjlighet att på nytt träna kf med Icka.. Nyttigt :-) Så jag tog om balansen som hon glömde stoppa på men i övrigt gjorde hon ett rätt bra lopp.. Dock diskade vi precis i slutet och det kändes lite som om hon sket i mig och jag fick även höra efteråt att jag varit rätt placerad och att hon borde svängt rätt.. men men.  Mest missnöjd i detta lopp var jag med Ickas förbaskade osäkra start. Hon sitter inte utan ställer sig och smyger fram så fort jag börjar gå. Jag fick gå tillbaka två gånger och säta om henne för att hon skulle sitta! Grrr!


Hoppklass därefter. Belle diskade sig tyvärr efter en mycket fin runda.. Troy fick tyvärr lite många fel framförallt rivningar Ascii och Icka gjorde varis nolla :-D Det räckte till en snöplig fjärdeplats, en placering från den eftertraktade SM-pinnen. :-(


Ytterligare en hoppklass. Tyvärr lyckas varken Belle eller Troy ta sig i mål, Ascii river ett och Icka får inte ens starta.. Jag väljer istället att bryta henne då hon fortsätter jäklas med mig i starten. När hon inte satt gick vi helt sonika av banan! Till saken hör att Icka varit taskig i magen hela helgen och jag ville inte fresta orken med ett lopp till då hon hade ytterligare ett kvar.


Sista loppet var en agilityklass. Först ut Belle kämpar sig igenom med 20 fel. Troy gör en superfin nollad runda men tar efter nästsista hindret fel hinder och blir diskad! :-( Ascii gör ytterligare en nolla (Lagets bästa hund idag! :-)) och nu blir det lite upp till mig och Icka att dels ta oss i mål och dels nolla. Icka går bra! Sitter fint i starten även om jag i detta läget inte pressade henne utan endast gick någon meter bort. Sedan stoppade hon fint på ALLA uppfarterna! SEGER till mig :-D Vippen var dock gränsfall ner.. det var knappt den hann slå i backen innan hon fortsatte frammåt :-/


På slutet i ett hörn fick vi sväng åt fel håll vilket medförde att jag fick dit och stötta upp och då hamnade jag fel på slutrakan (Precis på samma sätt som Benny och Troy och som lett till disk där..) Jag försökte sedan rädda felplaceringen genom ett bakombyte men det blev för tvär svängsignal så hon svängde innanför nästa hinder och drog vidare frammåt. Hon lyssnade dock fint och komnär jag kallade tillbaka runt hindret. vägran men sedan tog vi oss i mål.. 25 fel kändes som för mycket fel för placering. efter fyra lag låg vi på tredje plats. Satt och tittade på klassen och ett efter ett diskade sig lagen och snart var där bara ett fåtal lag kvar.. men till sist var där naturlgtvis ett lag som petade ner oss (de fick 20 fel och sämre tid :-/ ) och därmed hamnade vi åter på den där retliga fjärdeplatsen precis utanför pinne! :-(


Nåja laget presterar rätt ok. Det är mycket småmissar som kostar i fel och disk som gör att det tyvärr inte räckte hela vägen idag. Vi kommer dock igen i Knivsta nästa gång!


:-) Då ni!! ;-) 


Icka har nu fått lite koltabletter mot magen och ska få fasta till imorgonkväll. Förhoppningsvis hjälper det magen så hon piggnar till. Om en dryg vecka bär det av till VM i Tjeckien


Nu börjar nerverna kännas av en del! phu!


:-D



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards