Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 28 april 2009

Nu är det knappt en vecka kvar tills vi åker!!!!!! WM here we come!!!

:-D


Länk till hemsidan med all info om tävlingarna:

http://www.fmbb2009.com/en/index.php?News


Igår hade vi grisfest... :-) Kanske inte riktigt i ordets vanliga bemärkelse men ändå. Jag och mina arbetskamrater uppmärksammade att grannfejden för någon vecka sedan handlade om en minigris som faktiskt varit (är uppe till prövning här hos oss! Detta måste ju bara uppmärksammas så vi bestämde oss för att ha grisfest och titta på programmet tillsammasn.. maten fick naturligtvis gå i grisens tecken :-D


Sagt och gjort.. programmet spelades in och igår var det äntligen dags. Vi samlades hos Charlotte och lagade fläskfile med ädelost, bacon och aprikoser till mums!


Förrätt och efterätt blev det också dock kanske inte i grisens tecken, men gått ändå. Hör bara på vår fantasiska efterrätt! Hemgjord dajmglass med kivisås!!!


När vi var mätta i magarna bänkade vi oss för att kolla på den grisiga fejden grannar emellan! Jag skrattade hejdlöst när tanten (grannen till Trynets (grisen hette så) ägare) pekade ut en strålkastare de monterat och berättade att den hade de minsann riktat rakt in i grisägarens tvrum och satt på intervaller för att reta henne ordentligt! Grannen störde ju dem så då måste ju de störa grannen!


Någon lösning på konflikten blev det inte men en tuja häck mellan dem kan kanske avskärma tillräckligt för att de ska slippa se varandra! :-)


Ojojoj..


När jag kom hem sent igår kväll ställde jag mig att koka ris till Icka. Hon fick dock ingen mat igårkväll heller eftersom jag ville låta magen vara ifred inför natten. Hon verkade dock bättre i magen så några fler tabletter har hon inte fått heller. Imorse (kl 05.00) när jag kom ner i köket var där en morgontrött Icka som mötte mig och köket doftade fullständigt normalt! :-) Jag följde med Icka ut och även om hon blev glad såg hon något förvånad på mig där jag stod huttrande i morgonrocken. Hon gick runt och snusade lite och sedan kissade hon. Något mer blev det inte! :-D


Imorse fick hon en liten portion ris - hon tyckte dock att jag var för snål! Snålkärring sa hon till mig och tittade sedan längtansfullt på Tings och Maltes skålar i förhoppningen att någon av dem skulle dela med sig.. men tji fick hon!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards