Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Påsk - del två - dop och kurs

I söndags njöt jag av sovmorgon! Det skulle bli dop i Blekinge klockan två men det innebar en lugn morgon för mig och Emelia så skönt efter dagarna två på tävlingsbanan.


Astrid Ida Elisabeth - min guddotter är numera döpt! Dopet var fint och festen trevlig :-) En toppendag på det stora hela!


Icka var i Kristianstad och tävlade men det verkade inte ha gått så bra... har bara fått andrahandsinfo men det lät som om hon gått under hinder ett och två i ena klassen?? Har kollat igenom henne ordentligt men hittar inget. Hon haltar inte eller visar några andra tecken? Konstigt men förhoppningsvis är hon "bara" gamal och tyckte att tre dagar med tre till fyra klasser om dagen blev för mycket..


Slutet av påskhelgen spenderades på kurs för Jenny Damm. Hon har MÅNGA signaler för sväng alternativt fram som ska kombineras på olika sätt för att ge hunden bästa möjliga väg över banan! Jag fick kämpa med mig själv för att inte plocka upp plockhanden i tid och otid för själv är jag inte fullt så koordinerad. I teorin begriper jag precis vad, när och hur det ska göras men i praktiken är jag alltför inkörd med "fel" hand för att det ska flyta naturligt.


Nyttligt iallafall med någon som tittar på mig och ser när och vad jag gör för fel. De gånger jag lyckades koordinera mig blev Tings vägar fantastiskt snäva och fina! :-)


En kul grej som vi löste bara sådär var Tings kampovilja! Ting har ju sedan länge inte velat kampa och mest sprungit och gömt sig när kamptrasan kommit fram. Jenny undrade om jag provat med köttbulle i strumpa och det hade jag ju förstås inte.. Men nu provade jag! Ner med en köttbulle i en gammal strumpa och sedan presenterades den för Ting. Hon såg väldigt ointresserad ut först men jag bara höll kvar den framme tills hon fick för sig att nosa på den.. Då vaknade intresset och efter ytterligare någon minut började det nafsas lite i strumpan. Då började jag försiktigt busa leka dra undan strumpan och plödsligt blev det fart på kelpien! Hallådär! ta inte min köttbulle! ge hit!!! Hon högg strumpan och sedan kampade vi som om vi aldrig gjort något annat!


Hon fick ömsom vinna kampen och ömsom bytte vi mot köttbullar in natura och sedan kunde jag använda kamp som belöning efter övningarna! :-O Köttbullestrumpa var värdens bästa enligt Ting!!!


Så underbart att ha en kamp att belöna med!


:-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards