Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 28 september 2009

Av Anna med Icka, Tingeling och Trolla - 28 september 2009 11:10

Orkade inte trotsa regnet idag för att valla.. Skitväder. Sitter istället vid datorn för att hjälpa min man med ett yttrande till skatteverket som funderar på att ge honom skattetillägg.. Han slarvade i deklarationen och missade på ett ställe att göra rätt. Det framgår dock på andra ställen hur det är så det är lite fånigt.. :-/ Dyrt blir det också om skatteverket inte ändrar sig.. Jurist som man är har jag dock hittat en del att gå på dels för att sänka summan rejält och dels som kan få skatteverket att helt ändra sitt beslut. Ska bara knåpa ihop en text så att skatteverket också begriper det..


Igår vallade jag en stund på eftermiddagen. Tyvärr sköts det och Ting tappar då helt koncepten:-( Publik fick vi också.. Ylvas husse kom och tittade tillsammans med en kamrat.


Ting stoppades in i bilen och Ylva fick valla en del. *Hon lyder bra konstaterade husse efteråt och det kan man väl hålla med om. Dessutom fick vi fåren dit vi ville för det mesta så det gick väl ok. Jag var dock inte riktigt nöjd då hon återföll i pendlande och därmed även tappade flocken några gånger. Alternativt låste hon i rak fösning precis intill en korumpa och tappade då förstås kontakten med övriga som avvek medan hon fortsatte förfölja stackarn hon valt ut,


När det blev Tings tur igen var skotten helt bortglömda.. Finns det något bättre än konkurrens för att få fram det man vill :-)


Ting flankade överdrivet men skötte sig ändå hyfsat.. Kändes helt ok allafall.


Imorgon är det VPkurs igen OM jag kan vara med..

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards