Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 17 september 2009

Ojojoj stackars hundar. I går kväll släppte jag ut dem en sista gång innan natten men sedan glömde jag liksom bort det... och gick och lade mig. Vid femtiden i morse började de skälla hysteriskt utanför (tidningen kom) och väckte både mig och Magnus som först inte förstod alls!?? vad gjorde hundarna ute sedan insåg jag mitt misstag. Jag hade ju glömt dem!!!


Glada och lyckliga hundar rusade in när vi öppnade dörren för dem. Imorse var de trötta trötta och ville liksom inte riktigt stiga upp :-) Stackarna.. Det var tack och lov inte minusgrader ute så jag tror de haft det ok iallafall. Det märks inget på dem iallafall..


Ting vaknade dock fort när hon insåg att hon skulle få åka och valla igen :-D Idag gick et sådär.. Hon när hon inte riktigt fattade rätt på hö och vä så gjorde hon inrusningar istället! :-( Totalförbjudet!!!


Dessutom hade hon svårt för att gå fint ut i vänsterhämten. Dem har gått bättre än höger ett tag så vi har tränat mycket höger på sistone och idag gick hon snävt vänster istället.. Bara att backa och börja traggla vänster.


Ylva gick hyfsat men inte helt som jag ville. Trodde då hon haft fina flanker att hämten var fina med men se det var de inte. Rakt på ville hon springa när avståndet växte. Suck. Däremot var hon riktigt duktig i ett "nytt" kommando som jag lade till när hon gjorde rätt när flocken splittrats. När jag lyckades få bort motningen och hon flankade ut bakom istället sa jag "alla" och i slutet av passet kändes det som om hon fått någon slags aha! För hon försökte inte alls å itadigt mota längre utan valde snabbt ny taktik och flankade och fick berömm :-) tur något gick bra idag..


Idag börjar agityvm!!! med livesändningar på agifs sida och idag även på agilityvisions sida.


Spännande att följa! hoppas jag hinner se lite iallafall!





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards