Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 23 mars 2009

I helgen pajade något i värmesystemet hemma. Vi lyckades få igång värmen men inte fördelningen av densamma själva. Det som hände då blev att alla element belv ruggit varma medan ducshvattnet inte påverkades alls. Kallt var och förblev det.


Jag som duschar varje morgon meckade en del för att hinna över till svärmor i söndags för att duscha före kalaset. I morse känndes det dock alltför besvärligt att sticka över till dem vid halv sex bara för att få duscha varmt. Istället bestämde jag mig för en halvdusch. Satte mig på knä vid duschen och stack in huvudet under strålen.. huuu va kallt det var. Men efter en stunds lidande var jag klar. Tvättade resten raggarmässigt. splaskade vatten under armarna och tvättade bort den värsta skiten. Något var jag ju tvungen att göra för att kunna visa mig på jobbet..


Hu vad kallt det var! Jag fryser fortfarande fast det nu hunnit bli eftermiddag!!!! :-(



Medan jag kalasade i lördags var icka på träningsläger eller agilitykurs tillsammans med Henric och Josefin. Enligt rapport ska det ha gått rätt bra om än inte så snabbt runt banorna :-) Några kf hade de inte råkat ut för och i starten hade hon faktiskt suttit rätt bra om jag förstod det rätt  :-)


Icka verkade mycket nöjd när hon kom hem men hade eventuellt saknat Ting för hon och Ting (som definitivt saknat Icka) drog runt hela trädgården medan jag och Henric och Josefin pratade om hur det hade gått. Värsta bekymmret de hade haft var att hon varit morgonpigg!!!! Va sa jag hon sover väl alltid tills vi kommer ner... sedan tänkte jag efter och insåg att ner kommer vi vid typ 7 eller så eftersom ungarna vaknar tidigt nästan jämt numera :-D Tänk att jag inte ens reflekterat över detta! :-)


Ting hade under tiden som Icka varit borta fått pussa kladdiga korvmunnar städat upp tappade bröd mm efter ungarna på kalaset hon var rätt nöjd med tillställningen och gjorde ett bra intryck på mina gäster (till skillnad mot vad Icka hade gjort om hon varit hemma) Barnen hoppade hon inte på (dårtill har jag lyckats fostra henne rätt bra.. ) men de vuxna kunde hoppas på både nu och då.. :-/ (där har jag liksom inte försökt fostra utan låtit de vuxna själva säga ifrån vilket inte alltid sker.. borde kanske satt gränsen där med från början..)


I vart fall belv jag ombedd att visa lite med Ting på lördagen och det var jag inte sen att haka på. Det gick väl sisådär. Körde en liten bana med balans A och slalom förutom tunnlar och hopp. Balansen gick toppen :-) och A-et också men slalomen däremot hua! Ting var ytterst distraherad av publiken och att de rörde sig på olika ställen runt oss och hade inte tid lust eller ork att koncentrera sig på slalom och gick därför ur på mitten. Varje gång jag tog om upprepade hon detta! hoppade över en prot eller gick helt ur i mitten av slalom!!! :-( Jag var dock envisare och till sist (femte sjätte gången eller så) så tog hon hela slalomen varpå vi snabbt bröt och matade med köttbullar. Lite småråkigt på en uppvisning men man kan inte låta henne komma undan med sådant bara för att folk tittar....


På söndagen belv vi också tillfrågade. Denna gången hade jag bägge hundarna och Ting fick sitta bunden vid staketet medan Icka körde och sedan tvärt om. Till skillnad mot lördagen tänkte jag nu mer strukturerat igenom en bana och banvandrade några varv så att jag kände mig mer förberedd. Efter slalom lade jag till vippan för att få med den också.


Icka gick jättebra men vek för tidigt i ett bakombyte och missade på så sätt ett hinder. Balansen upp var kanonfin medan A:et var mer tveksamt (själva stoppet, kf tog hon fint) På det stora hela var jag nöjd med henne men kände att hon inte direkt tryckte på.


Ting därefter och nu var det ordentligt med focus på uppgiften. Balansen var återigen toppen! A:et likastå och slalomen satt från början till slut. Vippan däremot flög hon av - måste verkligen bröja träna den aktivt i bana! Dessutom upptäkte jag en stor svaghet i vår träning. Jag tror att jag glömt (inte helt men slarvat iallafall) bakombyteströning!!! 8-O 


För varje gång jag försökte byta bakom (tre gånger i banan jag satt upp) sävngde Ting för tidigt på min rörelse istället för att låsa på hindret och fortsätta frammåt.. Jag valde dock att låta det bero och bara fortsätta för Ting sprang med glädje och fart och en hel del tryck och jag ville inte sabba det genom att ta henne tillbaka.


Så framöver så måste det bli bb träning! och Vippträning förutom slalom och kf och handlign och och och...





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards