Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 9 mars 2009

Usch! Hade skrivit ett långt dokument och sedan tryckte jag fel och allt försvann! Grrr!


Nu orkar jag inte riktigt skirva allt en gång till. Var iallafall i Örebro i helgen och tävlade i folksam agility cup kvalet. Tanken att kvala icka sprack. i första loppet fick hon en femma uppfart balans och en rivning och så var den dagen förstörd! :-( Hopploppet halkade jag i opch icka rundade hindret jag satt framför och tog det baklänges.. :-/


Ting skulle dock få debutera också. och det gjorde hon ganska bra! :-) Balansen behövde jag iallafall inte ha oroat mig för för den var jättefin! Jag tryckte dock inte på henne alls så den kan gå betydligt fortare men det känndes ändå bra efter kängurudrömmarna jag haft på sistone! Hon missade slalomen helt! Där var massa gropar runt den (det blir så efter 60 startande hundar på rishusunderlag) och jag tror att Ting letade godis.. fullt upptagen var hon av groparna i fem tio sekunder eller så :-/


Sedan tog hon dock slalomen fint och det kändes bra! Hon gick inte ur! :-)


Vi fick en rivning i ett bakombyte. hon läste decelerationen bra och fick en j'ättefin sväng men rev tyvärr samtidigt.. Ett hinder sprang hon förbi. Det stod lurigt placerat lite utåt efter en lång raka och jag tror inte att hon såg det. (Icka höll på att missa samma men hon kan "ut")


Sedan fölg hon över gungan! Vi har aldrig kört kunga med hinder före och ännu mindre i bana och då kanske man inte kan förvänta sig att hon ska veta att det kan vara gunga där.. Valde då att bryta och ta om! Disk. men ändå rätt nöjd. Hon följde mig och drog inga egna vändor eller på hinder hon inte skulle ta! I banan fanns flera hinderfäller som många andra hundar föll i så jag måste säga att jag är nöjd med hur följsam hon var! Dessutom med balansen (och A:et med 180 graders sväng efter som också flöt toppen!) Också nöjd med att hon inte gick ur slalom när hon väl tagit den :-)


Hopploppet var enklare och flytigare! Inte fullt så många fällor även om de fanns även här! Ting gjorde ett jättebra lopp där hon tappade jättemycket tid på en 180 graders sväng i början då hon var lååångt iväg innan jag fick henne att vända och en del tid mellan de två sista hindren då hennes väg var långt ifrån rak så som den borde kunnat bli! Hon fick en rivning i en situation där hon var på väg utsida ett hinder och jag genom en hastigt påkommen serpentin lyckades få in henne på rätt hinder. Tyvärr rev hon då men resten av loppet var felfritt om än inte som på ett snöre.


Hon hade en tid som var ca 5 sekunder efter segraren men tre kanske fyra av dem tappade hon enbart på de dåliga vägarna. Rätt ok för att vara debut och flera av de andra tävlande (som nollade) var landslagshundar :-)


Kanske kan det blir agilityhund av Ting framöver!!


Några Grattis vill jag lägga till!


Grattis Isa och Noa till segern i agilityklass! Grattis Eva och Mio till en tredje och en fjärde plats i de två loppen och till en total seger av kvalet sammanlagt! Grattis Malin och Arwen till kvalplats efter två stabila nollade lopp! (och tack för dina fina kommentarer om Ting och hennes running :-) )Dessutom var det häftigt med en Vorste som segrare i hopploppet! 29 nollor var där och det var inga dåliga nollor!! :-) Alltså grattis Karin Spännare till segern i hopploppet!


och så några Tack!

Tack Åsa och Isa för fika och lunch i varm och skön husbil! :-) Tack Jeppe för barnpassning hela lördagen! Emelia hade jättekul tillsammans med dig Edward och Nora! Tack Elin och Jeppe för en fantastisk helg med massor av god mat och trevligt sällskap! :-) Tack byrackarns och folksam för en kanontävling!!! :-)


Så nu övergår vi till VÅRTECKEN!


Snödropparna kommer nu med stormsteg! Överallt hemma börjar de titta fram! Nu kommer våren gott folk!

 :-) Weeeee :-)


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards