Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Slyngelcupen - deltävling tre

Igårkväll var det tredje deltävlingen av slyngelcupen. Tävlingen skulle gå i Torsås vilket är en bit att köra så vi knölade in oss fyra personer och fyra hundar i min bil och styrde kursen mot tävlingen.


Tror de satt lite trångt i baksätet då en bilbarnstol och två hundar delade utrymmet med dem men annars fick vi faktiskt med oss allt, inklusive en härlig picknikkorg som Mait fixat! TACK för det!


Nybörjaklassen var först ut och small fick börja. Evelina körde både Vilda och lilla Nova som bara tagit sig igenom en nybörjarkurs hittills. Det gick ganska bra även om jag sett bägge hundarna springa fortare! Tror de fick fem fel vardera. I large tävlade Mait och de gjorde ett riktigt bra lopp men fick en vägran och en rivning på sista hindret. Ting gick utom tävlan och gjorde ett riktigt bra lopp men fick en vägran på sista hindret som hon inte alls såg! Kanske slutade jag jobba för tidigt? Nybörjarklassen innehöll A:et och det tog hon jättefint :-)


Agilityklassen var nästa. Vilda diskade sig tyvärr och Nsa gör stt superfint lopp men får efter A:et en riktigt snöplig vägran. När Mait ska plocka henne tillbaka runt hindret glömer hon titta på Nsa som hoppar hindret åt fel håll.. Trist för det loppet var verkligen ett av de bästa hon gjort! Ta med dig allt som gick toppen i loppet för det var mycket!!


Ting då. Jo hon och jag var inte överrens om hur hög hennes kunskapsnivå är.. Hon missade först slalomingången och därefter går hon ur slalom gång på gång när jag sneddar vidare i banan! På tärning är det inte något problem alls att göra så men här var det det. Kan bero på att träning är träning och tävling är tävling och det kanske också har att göra med att nästa hinder som jag sneddade mot är balansen! (favvohinder nr1) Oavsett så är jag envisare än en gammal åsna och fortsätter ta om och om och om tills hon fattar vad jag vill och tar hela.. Medans vi tragglar har hon lyckats få ytterligare någon vägran, kanske satt upp en tass på balansen samt tagit ett antal portar baklänges i slalomen så av en eller flera anledningar är vi diskade i loppet! Balansen flyger hon snyggt över med tre tydliga tassar på kf samtidigt! :-) Vidare i banan går hon kalas och A:et är godkännt även om träffen är en aning tunn (men som sagt här är jag inte så noga bara hon springer ner tillräckligt :-) ) Sista hindret missade hon även i denna bana antagligen för att jag slutade jobba.. jag brydde mig inte om att gå tillbaka utan hon fick belöning och beröm istället! Detta var ett lopp jag förutom slalomen var MYCKET nöjd med!


Hoppklassen var sist ut. Vilda gör ett bra lopp men tyvärr med en vägran. Nsa är nog trött för det rivs hinder till höger och vänster och så får hon några vägringar dessutom. :-( Dock gör hon när hon väl hittat in rätt ett jättefint och självständigt slalom! Det tar vi med oss hem på plussidan!


ting och jag gör ett katastroflopp. Åtminstone känns det så. Egentligen kanske det inte var så farligt men det känns ändå trist att runda av kvällen med ett så dåligt lopp. Hon bröjar med att riva hinder två. därefter går hon ur slalom efter tio pinnar? Denna gången skulle vi rakt fram så någon ursäkt finns inte! :-( Kanske satts sig strulet från klassen innan trist var det iallafall. Vi tar om slalom och då går det bra sedan skickar jag henne vidare frammåt i banan och halkar själv och ligger och sprattlar som en skalbagge på fel köl! :-( Ting ser förvånad ut och kommer mot mig och går under pinnen fram till nummerskylten för att kolla om där var något godis där! :-/


När jag väl kommer på benen står jag en stund och pustar och känner efter och Ting står vid mina fötter och trycker sig mot mitt ben :-) Jag överväger att bara gå av men känner att nä nu j*a kör vi vidare! Så det gör vi och det går väl ganska bra tror jag tills slutsvängen som är svår! Ting svänger rätt men inte kraftigt nog och får en vägran på sista hindret. Massor av fel och dåligt flyt i loppet gör att hela det loppet vill jag helst glömma! :-( Skit att jag tappade ena skon på SM för de gympaskorna jag hade igår var värdelösa att springa i! jättehala :-(


Vi packar ihop vårt pick och pack och tränger in oss alla i bilen igen och kör hemmåt i natten! Vi är väl hemma igen till halv elva eller så!


Träning är inplanerad tillammans med Henric och josefin på lördag! Då ska det köras bana med slalom i så vi löser upp knutarna där! Gotland väntar i nästa vecka och då vill jag inte ha en massa slalomstrul! Det är sååå tråkigt!


 
 
Ingen bild

Anja o flock

18 juni 2009 19:35

Du! Träna på nu, så ses vi på Gotland!! Ha en skön midsommar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

SM i agility 2017 skulle avgöras i Östersund närmare 90 mil från mig. Jag velade länge kring huruvida jag skulle åka eller inte för det var ju långt men när Elsa Grenholm (min hund Hägragårds Tingelings uppfödare) ringde och frågade om jag skulle kom...

Farväl till medium och vanliga large.   I helgen gick årets sista officiella tävling för mig och hundarna i Vårgårda. Det var tre klasser av vardera och båda hundarna var med för att få springa lite. För Trollas del blev det sista gången på låga ...

Jag hade en helt otrolig tävlingshelg i helgen. Jag har nog aldrig upplevt något liknande. Sedan Trolla och jag började tävla och jag kände vilken underbar häftig liten hund jag hade har jag haft en dröm - drömmen om att en dag få kvala till en final...

En mycket intensiv helg har tagit slut! I fredags stannade Emelia i stan över natt.. hon skulle tälta! :-D   Det blev dock inte mindre barn hos oss, tvärt om, fem barn hade vi hemmavid i fredags. Både Amanda och Melina hade varsin kompis med hem....

Trist men sant. Vi missade med en snöplig pinne i hopp. Jag vet inte hur många gånger vi lyckats knipa placeringen precis utanför pinnplats.. minst tre gånger på de sista tre tävlingarna iallafall..   Innan lagtävlingarna i Karlshamn, Linköping o...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards