Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 11 juni 2009

Igår var det dags att se om Icka håller och vill springa agility i helgen. Ja vill vill hon förstås alltid (om hon inte har jätteont förstås) men hon ska ju hålla också.


Hon har ju haft en lång ofrivillig vila nu och i veckan som gått har hon fått börja jobba lite mer än bara i trav.. Hon och Ting har under hyfsat kontrollerade former fått röra sig tillsammans (tidigare fick jag ta dem en och en för att inte få några rusningar) och Icka har rört sig obekymrat och inte haft ont efter heller.


Jag startade lite lätt träning på hinder (låga) i början av veckan med lite hopp, någon tunnel något slalom och några kf, och det höll hon för. Nu är det SM på lördag och jag vill ha koll innan jag åker för vetrinärbesiktining på att hon håller för högre hopp och den belastning ett lopp innebär.


Så igår fick hon köra en normal träning med höga hinder, snäva svängar mm Efter gick jag av och strechade och masserade igenom för att se om hon ömmade. Igår visade hon inga tecken alls på det. Men å andra sidan hade hon precis gått agility så adrenalinet kanske gör att hon inte visar hur hon mår.


I morse kände och klämde jag igen och tryckte på rygg och höftben. Hon har inte ont där vad jag kunde upptäcka :-) Ser mao bra ut! :-)


Nu ska hon få trava i omgångar idag men ingen mer träning på agility innan SM. Jag kommer att känna och klämma om och om igen de närmaste dagarna för att se om hon har ont. Håll alla tummar ni har för att så inte är fallet.


Träningen gick bra! En gång stoppade hon inte upp A och en slalomingång missade hon men i övrigt toppen. Inga rivningar och inga vägvalsfel! :-D


Duktig hund :-)


Hoppas hon håller för lite agility i framtiden trots ryggpålagringarna! Jag vet att hon älskar agilityn och hon skulle sakna den mycket om  hon inte kunde köra mer.. Sjukdomsperioderna hon haft den sista tiden (borrelia erlichia för något år sedan och nu i vår med märkliga smärtor i bakkorppen har gjort att träningen av muskler varit oerhört dålig. Hon är inte i form för någon mer storsatsning på agilityn alldeles oavsett om hon håller för ryggens skull eller inte.


Planen för framtiden (om ryggen tillåter) är därför pensionärsagility, med något eller några lopp på tävlingarna utan satsningar på tex Sm. Nu är hon ju med i ett lag så i första hand blir det lagloppen hon får köra medan individuellt får stå tillbaka. Vill inte belasta henne mer än så. Hon är trots allt nio år. :-) Gamla damen!


Dessutom har jag ju Ting att satsa på så jag behöver ju inte tappa agilityn för det :-)


Nåja vi fortsätter ta en dag i taget men just nu tycker jag att det ser relativt ljust ut.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards