Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 20 juni 2009

Vi hade en underbar dag igår! Jag och barnen och hundarna och Elin med Edward och deras två hundar gav oss ut på blomsterjakt på förmiddagen. Ett antal timmar spenderades med att åka till några ängar för att plocka blommor i alla färger och former!


Magnus fixade under tiden bräder och björk för här skulle det snickras en stång! Vid tvåtiden när det var dags för mat var stången ihopsnickrad men inte klädd! Efter Sill o potatis och pastasallad för dem som hellre ville ha det gick vi ut igen och spenderade ytterligare någon timme med att binda kransar och klä stågnen! Vi hade faktiskt helt ok väder! Någon kortare skur men däremellan tittade solen fram! :-)


Det blev en jättemysig dag rakt igenom och barnen hade en superdag tror jag! De stupade i säng på kvällen iallafall :-)


Tänkte även passa på att uppdatera om husbygget. Det fortskrider och nu har vi påbörjat själva huset också! :-) Det har grävts ur och gjorts sulor och nu är grunden juten. Det ska dock bli lite mer grund dels till en källartrapp och dels till verandan. De gjorde den i etapper då det var enklare med raka former. Garaget är utifrån set rätt klart. Det saknas dock mycket inne som typ golv  för att det ska vara färdigt helt.. Men det tar sig!


Om någon timma dyker Henric och Josefin upp för en sista träning innan Gotland! Denna efterlängtade resa närmar sig nu med stormsteg! Jag har mao semester nu!!! :-D


Tyvärr får jag åka utan Magnus! Han har för mycket att göra härhemma för att kunna följa med till Gotland! :-( Två veckor på olikahåll hur ska vi klara oss utan varandra och utan ett barn var?? Emelia följer nämligen med mig medan Amanda stannar kvar hemma hos pappa!


Nu ska jag laga mat, tvätta och diska efter igår! Mycket att hinna med innan måndag!






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards