Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 16 maj 2010

Såg just att jag inte uppdaterat här på hela veckan. Inga rapporteringar från förra söndagen ens fy på mig!


Vi börjar väl där då.. Söndagens tävling bjöd på fyra klasser. Två öppna och två ettor. Först ut var hoppettan. Banan var ganska kul med en del kluriga linjer. I starten föll många på att tunnelöppningen som låg "rakt" fram låg lite lite snett ut från banan och förarna hade lite brått vidare innåt banan och därför missade många hundar tunneln. Jag stod själv på utsidan så jag fick inga problem där. Sedan fick man vara kvick i fötterna för att hinna både bakombyta och framförbyta för att lite senare i banan hinna framförbyta så att linjen till ett hopp inte skulle bli omöjlig med en snabb hund. (detta var orsaken till att många hade så bråttom i starten) Jag hann alla byten och fick faktiskt till ett riktigt bra lopp! Jag var nöjd! Det räckte till en andraplats i ett startfält på ca70? tror jag. Pinne två i hoppklass :-D


Agilityettan var riktigt kul. Men Jag strulade med starterna en hel del idag. LOP har jag kört med henne hela tiden men helt plötsligt blev jag osäker på hur när och OM LOP används när det inte är en självklar sväng utan mer en brytning av linjen. Iallafall LOPade jag henne mot böjda tunneln som var hinder tre och hon sprang rakt in i väggen i mitten av tunneln??! Vet inte om jag var sen eller felplacerad eller något annat strulade men hon siktade precis mitt emellan öppningarna och krachade förstås. Vägran.


Riktigt trist faktiskt för sedan gör Ting ett superlopp med assnygga kf! :-( På slutrakan viker hon dock utanför platten och får ytterligare fem fel. En kör stämde upp "Tingelingelinge tåget går ut i VIDA världen" och syftade då på hur hon blir vid i svängarna ibland och inte tar "självklara" hinder framför henne. Lite kul och passande får man väl hålla med om..


Öppen agility var nästa och den var svår för alla och speciellt om man som jag har running.. Hindret efter balansen skulle tas bakifrån och på alla sidir fanns andra hinder och tunnlar som inte skulle tas.. Svårt val att veta hur man skulle handla.


Jag valde att trycka mot Ting med min rörelseriktning och därmed skicka henne mot en tunnel för att sedan bryta henne. Det blev dock inte så för Ting skuttade av kf och då bröt jag henne och tog om från tunneln innan balansen. Denna gången gick det bättre och vi fortsatte men loppet blev vingligt och med flera VIDA svängar.. mer skönsång ;-)


Hoppöppen var bättre men där kajkade jag ur fullständigt i starten och kunde inte alls det där me LOP. Startade som jag skulle gjort med Icka och fick som ett brev på posten en vägran på hinder två som låg rakt fram!! Hade jag bara lopat hade hon tagit den men det kändes märkligt! Ska fråga någon hur man gör.. Alternativet är väl antagligen att kalla in och bara dra hunden till sig på hinder tre istället för att genomföra lopen. I vilket fall ska man INTE göra som jag gjorde! Great dog osv..


Vägran och sedan startade jag från hinder två med massor av tidsförlust som följd. När hon sprang förbi ytterligare ett hinder fortsatte jag bara med disk som följd. I övrigt var loppet rikitigt bra!


Possitivt! Inga slalomstrul på hela dagen :-D


Veckan som gått har vi haft full rulle här känns det som. Dagarna har liksom bara försvunnit. I tisdags tog jag en liten shoppingtur till V-Ö och fick en del kläder till barnen och även Amandas födelsedagspresent inköpt. Tanken var att jag skulle köpt ny plånbok men det räckte inte pengarna till .. Oups..


I onsdags hade vi Johanna med sambo på besök. En mycket trevlig kväll med god mat. Torsdags var vi nere i blekinge och blev bjudna på middag också en mycket trevlig dag/kväll. Fredagen turade vi i småland, Ikes och trapptillverkare stod på schemat och igår var vi bjudna på sconesbuffé för att fira Gunnels födelsedag.


Idag har jag spenderat större delen av dagen i sängen - förkylning ont i halsen och lite feber. Eftermiddagen har jag dock städat hela huset.. lite nytta måste man göra.  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards