Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 3 maj 2010

satt igår och kikade på startlistor och pm inför kommande helg och då slog det mig plödsligt att jag faktiskt anmält Ting även till tokvällens tävling! :-O Ojdå hade liksom glömt det då jag planerat resa och boende och barnpassning. Hur skulle jag göra nu? strunta i torsdagen eller inte? Vad skulle man isåfall hitta på på fredagen? och framförallt var och hur skulle jag bo två extra nätter?


Lite funderande och planerande och nu är det bokat. Amanda får åka till Pappas jobb på to em så åker jag och tävlar ;-) Efter tävlingen drar jag lite uppåt landet för att hälsa på Sofia! Massor av telefonsamtal senaste tiden nu kan vi rikitgt sitta och snacka en hel kväll och sedan fortsätta på fm om vi vill! :-D


En förfrågan ligger ute om jag kan få komma och träffa Nettan också! Detta skulle isåfall bli på fredagen under dagen! Em får jag ta mig mot Lund för att hämta Emmy så barnen kan leka en stund redan på fredagen. Emelia stannar sedan hos Emmy resten av helgen medan jag har planerat en dejt med Eva fredag kväll! Tror det är år sedan vi träffades..


På lördagen är det dessutom sovmorgon! Passar utmärkt efter en tjejkväll med snack och eventuellt vin eller så ;-D


Tävling lö och kvällen har Johanna ordnat boende åt mig. Bra med mycket vänner ibland! Tävling igen sö och där pratar vi definitivt INTE sovmorgon och under dagen ansluter Emelia :-D


Efter tävlingen bär det hemmåt igen! Känns som en fullspäckad men också superrolig helg! Hoppas bara logistiken håller hela vägen :-D


Kram på er alla vänner! Jag ser verkligen fram emot helgen!!!


Jaha och så var det vallning och agility också!


Fanny och Johanna kom en stund på fm och vi tränade lite tillsammasn. Mina och Johannas hund körde lite där vi är och Fannys lilla "valp" (10 månader) fick prova både tunnel, hopp och balans. Gick aldeles utmärkt men som vanligt är det roligaste jag vet att få skicka in matte i tunneln! ;-D


Ting fick ta fyra balanser och hoppade en medan tre var toppenfina!


Efter att ha tränat en stund gick vi in och fick oss en kopp the med bla melon som tilltugg. Sedan pratade vi bort tiden och snart var klockan så mycket att det definitivt var dags för lunch om det skulle bli någon alls idag. Fick bli lite soppa till dem som ville ha och sedan var hela fm borta och det var dags att hämta på dagis igen! Knasigt vad tiden går när man har trevligt!


När jag kom hem ville de stora tjejerna promt vandra iväg till farmor och farfar och eftersom Melina sov så tog jag en sväng till stutarna!


Ting fick jobba lite fram och tillbaka med focus på rörlighet och lyhördhet. Mycket höger och vänster blev det! Lite svårt emellanåt då en del flyttar sig lättare än andra och somliga kan bli stående och ifrågasätta henne ett bra tag innan de äntligen går!


Ett hämt blev det också ca 70 m och Ting höll toppenavstånd (20-30m) och stannade fint sedan fick hon lite problem för stutarna hade ställt sig i en "dunge" av stora klippblock så hon kom bara åt en i taget, vilket gjorde att hon inte riktigt fick dem att flytta sig. De som såg henne var de mer svårflyttade och de andra såg henne inte och stod därmed still och då fick ifrågasättarna stöd och kunde stå kvar.


Det tog några minuter sedan började hon med uppmuntrande rop från mig pendla rejält nästan så att hon rundade flocken och nu såg alla henne och då började de röra sig och Ting kunde hämta hem dem till mig! Nöjd med henne!


Sämst med passet idag var att jag vid två tillfällen kom på mig själv med att tjata höger eller vänster men mena tävrt om! Irritationen växte när Ting flera gånger gjorde "fel" i mitt huvud! Då hon gick höger som jag sa men inte som jag menade! Great dog shame about the handler! Har vi hört det förut eller!


Skärpning matte! :-(


Nu har jag städat härhemma och Melina vill ha lite mat så.. plikten kallar..


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards