Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 8 maj 2010

Nu har lilla M fått mat och somnat så nu är det lite lungt igen.


Fredagen spenderades med en lugn och skön förmiddag hos HElena med frukost och prommenad med hundarna. Frammåt lunch pacade jag in mitt pick och pack i bilen och styrde kosan mot loarp. Fick lunch hos Nettan och Martin och fick chansen att prata lite ordentligt med dem efter att inte ha träffats på länge och speciellt inte på sistone då de sedan Sigge föddes haft fullt upp med sjukhusvistelser och annat. Senast bland bekymren står nu att försöka övertyga kommunen om att hjälpa dem anpassa huset så att Sigge kan få komma hem!


Trevlig stund blev det sedan körde jag och barnen tillbaka söderut och nästa stopp var Ålstorp och där skulle Emelia lämnas av hos bästa kompisen. Stannade en stund och såg dem genast sätta igång att leka och sedan åkte jag Melina och hundarna vidare tillbaka till Lund och hem till min studiekamrat Eva.


Vi fick oss en supertrevlig kväll med jättegod mat gott vin och en hel del minnen och uppdateringar av varandras liv. Supermysigt. Skönt att veta att det skulle bli rejäl sovmorgon idag innan tävlingen drog igång.


Ännu en lugn morgon där det intresantaste inslaget helt klart var när Ida (3 år) löste korsord! Ja hon löste dem och fyllde i dem själv! Jösses så duktig hon var.


Eva och Ida följde sedan med till tävlingen trots att vädret inte var det bästa. Icka var först ut i seniorklassen. En kul klurig klasstvåbana! Icka gick som på ett snöre både snabbt och rätt! Tanten älskade att äntligen få vara med i rampljuset igen! Hon vann klassen i överlägsen stil då hon inte bara var snabbast och felfri utan dessuton var den enda hunden i mål 8-O


Tantan stod där högst upp i ensamt majestät på prispallen och stoltserade med sin rosett :-D Ida var överlycklig för idag var det hennes tur att få vara med och hämta pris!


Ting då nja inte rikgit kan man väl säga. Flög balansen och jag tog om och då gjorde hon den skitsnyggt.. hmm ingen bra vana det där. Man får bara en chans på tävling liksom! Loppet i övrigt var ok men vi liksom 70 procent av startfältet missbedömde hur svår slalomen var och Ting sprang rakt förbi hela innan vi fick stopp och kunde börja om.. :-/


Hoppklassen då, Ting drev ut i en sväng som jag missat att tänka på och jag var inte beredd. stoppade henne men hon hoppade hindret baklänges =disk. Körde ändå vidare men när Ting gick ur sista pinnen i slalom blev jag så ställd att jag fullständigt glömde banan. bara att springa av banan och sedan bryta ihop för att komma igen igen imorgon!


Nu har jag duschat, ätit gott hos Eva igen och fått ett glas vin så livet just nu känns ganska bra :-D


Imorgon blir det tidigt, tidigt, hua men rätt bra eg för då blir det förhoppningsvis inte alltförsent hem..

I torsdags bar det av söderut för tävling. När vi kommit en bit på vägen fick jag veta att boendet första natten gått i stöpet. Bara att tänka om. Fick löfte av TL om att bo i klubbstugan och då jag hade madrass och täcke mm med så kändes det som att det fick gå.

tävlingen på kvällen gick sådär i agilityklassen. Ting studsade fint av balansen och jag tog då om! Skitsnygg andra vändan :-/ Disk mao. Hoppklassen var riktigt rolig bana. Ting gick som ett skållat troll och även om vi hade en del vida svängar i en sekvens där jag hamnat för långt efter så vann hon klassen :-D Emelia var överlycklig när hon fick rosett och ta pris.


Helena var snäll och erbjöd oss bo hos henne och det gjorde att vi fick det toppen med trevligt sällskap och mjuk säng istället för ensam i en klubbstuga.


Melina är ledsen får återkomma med mer rapporter senare! Men STORT TACK TILL HELENA för boende och sällskap!




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards