Agility, vallning, småbarn och husbygge..

Alla inlägg den 1 maj 2010

I torsdags tog jag mig lite tid att gå över till stutarna igen. Nu när jag vet att de går undan så kan man gå dit med lite kortare med tid eftersom det går att bryta träningen possitivt nästan när som. Flickorna var ute och lekte och Melina sov så jag tog Ting med mig till hagen en stund. Vi fick ett riktigt bra pass fortfarande focus på avstånd i flankerna samt på LUGN i för och driv så att hon inte får brått när stutarna får brått. Ting tror liksom att hon måste stoppa så fort de sätter lite fart och det kan nog vara mitt fel. Nu är dessa stutar en aning studsiga så det passar bra att träna lugn på dem! :D


Ett bra pass blev det.


Ting gick sedan ner i dammen och badade och jag pratade lite med Emelia och Amanda som hade dykt upp vid hagen. Efter en paus för Ting på en kvart eller så så passerade jag agilityn på vägen in och blev lite sugen. Ajabaja att träna agility direkt efter vall.- Ting tog alla kommandon på väg bort från stutarna men på väg mot dem låste hon i eye istället för att tänka agility :-( Inget bra pass! Bara att bryta och komma tillbaka en annan gång. Vem vill ha eye på en runningbalans?


Efter några timmar gick jag tillbaka denna gången var Icka med. Icka fick köra lite och Ting lite men även detta fungerade dåligt. Ting kunde inte släppa Icka när vi körde och vi fick flera märkliga hopp på balansen.. :-/


Frustrerad bestämde jag mig för att gå ut ytterligare en gång (tvätt dag så jag sprang mycket mellan husen och då passar det att ta en sväng extra med hundarna ;-) ) Ting fick följa med ut ytterligare en gång denna gången utan Icka men nu hade de två föregående passens märkliga fel satt sig i huvudet på både henne och mig och hon stannade uppe på balansen och tittade på mig när jag försökte få henne att springa på bättre och sådant. Men hallå!??


Svor så det osade över den frustration jag och hon nu kände av och gick in igen.


När Magnus kom hem överlät jag barnen på honom och gick ut igen! Denngången laddad till tänderna med tålamod och massor av godis! Lätta lätta övningar med bara running och vips var problemet borta :-D ett kort pass och sedan fick det bero!


Ting klarat inte riktigt störningar än helt enkelt..


Fredagen spenderade jag och barnen hos mormor! Mormor och barnen busade och hade trevligt och jag lagade maten! Underbart att få dona i köket utan att bli störd en gång varje minut av ditten och datten så som toabesök ont här eller där får jag si eller så mamma hit och dit osv.. 


På kvällen anslöt Magnus och Svenne och vi fick en trevlig kväll med god mat och därefter majbål och fyrverkerier


Idag har vi varit och tävlat. En inoff tävling ett stenkastfrån mormors. Agilityklassen var först ut och sällan har jag skådat svårare bana! Jösses kändes definitivt som vatten över huvudet! Nåja in och köra. Ting fixade inte hinder två utan svängde innan för att försöka dra balans :-/ Fick tillbaka henne men när vi strax därefter kom till balansen hoppade Ting som en kanin och då valde jag att ta om. Då gjorde hon fältet fint och när hon missade hindret efter så gjorde jag nerfart balans ytterligare en gång med snyggt resultat. Resten av banan vill jag helst bara glöma. Vi sprang iallafall INTE samma bana! Varannanhindersprincipen så det skrällde om det dessutom flög hon både A:et och vippen! :-( Inte mycket som var bra om ens något.. tom slalom gick hon ur :-(


Hoppklassen då. En aning revanchsugen och en svår men trevlig bana med flyt i! Ting och jag ställer upp och jag går ut för att kalla in. Samtidigt som jag kallar skäller Icka och Ting fryser och stirrar på Icka. Jag kallar igen och Ting går mot mig men med blicken på Icka. Vägran hinder ett! :-( Startade om och då gick det lite bättre men inte bra.


På ett ställe fick vi en vägran till och därpå en rivning och sedan tror jag hon rev ytterligare ett :-( Ting som typ aldrig river!


20 fel men loppet flöt ändå helt ok och jag åkte hem med en känsla av att vi iallafall var på samma bana :-)


Nu har vi ätit lunch och ska snart bege oss hemmåt igen. Måste försöka åka till en klubb och träna på hela banor någon dag. våra hinder därhemma räcker liksom inte riktigt till för att få banvanan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards